۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۰۲۹
امام جمعه دامغان:

شرایط امروز حجاب نتیجه کوتاه آمدن در برابر منکرات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر همواره مظلوم واقع شده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی الهی برای همگان است اما تحقق اهداف این فریضه در شرایط فعلی نیازمند ردیف بودجه مستقل و قوانین قاطع و حمایت‌های دولتی است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان بعد از ظهر امروز در جمع مسؤولان و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض کلیدی اسلام است که اگر ترک شود، دشمن تا آنجا قدرت می‌یابد، که خاندان رسول خدا را خارجی معرفی کند و امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.

 

وی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) هدف قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان نمود، افزود: رسول گرامی اسلام نیز با اتکا به دو فریضه صبر و استقامت و بردباری و تبلیغ بی‌پروای معارف توحیدی توانست در ظلمات جهل و نادانی، غافلان و مشرکین را به انسان‌هایی خداجو و حق‌شناس بدل کند، همانا این قدرت امر به معروف است.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان اضافه کرد: امام خمینی(ره) نیز با امر به معروف و نهی از منکر ملت ما را آن چنان هوشیار و بیدار کرد و انقلابی در دل‌ها به وجود آورد که یکپارچه حکومت دست‌نشانده استکبار جهانی را به زباله دان تاریخ ریختند و بی‌شک ریشه حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه دولت و مردم باید دوشادوش یکدیگر به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، تصریح کرد: متأسفانه ناامنی در مورد اجرای این فریضه الهی فراوان است، بی‌تردید مردم نمی‌توانند بدون حمایت دستگاه‌های دولتی، نظارتی و دستگاه قضا، امر به معروف و نهی از منکر را در فضای جامعه حاکم کنند، این نقیصه بارها در برخوردهای انجام شده با آمران به معروف و ناهیان از منکر دیده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه به نقش دانشگاه‌ها در تعمیق و اشاعه معارف اسلامی در جامعه پرداخت و گفت: دانشگاه منشأ همه تحولات فرهنگی در جوامع امروزی است و شخصیت معنوی جوانان در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، از‌این‌رو می‌توان نماز، عفت، ارزش‌های اخلاقی و خصایص نیکوی انسانی را در این مراکز اندیشه‌ساز نهادینه کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر‌نشان کرد: متأسفانه امروزه شاهدیم که دانشگاه‌ها نه‌تنها این کارکرد اصلاح‌گرانه را ندارند بلکه شرایط گاهی بالعکس است، علم و دانش به‌خودی خود غرور به همراه دارد، باید شیوه تربیت و تعلیم در دانشگاه‌های ما متخصصانی متعهد و متواضع را پرورش دهد.

 

شرایط امروز حجاب نتیجه کوتاه آمدن در برابر شیوع منکرات است

وی با بیان اینکه تا وقتی حمایت و پشتیبانی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود نداشته باشد، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا نمی‌شود، افزود: متأسفانه دولت نیز آن‌چنان که باید نسبت به این فریضه حساسیت نشان نمی‌دهد و در نتیجه دستگاه‌های اجرایی نیز کم‌توجهی می‌کنند، باید قوانین تصویبی مجلس مبنی بر اهمیت این فریضه اجرایی شود.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه شرایط امروز حجاب در جامعه ناشی از کوتاه آمدن مردم و مسؤولان در مقابل رواج منکرات است، تصریح کرد: اگر کسانی منکر اهمیت حجاب شوند، مانند آن است که وجوب نماز را انکار کرده است، انکار واجبات و ضروریات دین منکر شدن اسلام است.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دامغان یادآور شد: متأسفانه در مقابل شیوع و رواج منکرات کوتاه آمده‌ایم و دشمن از این رخنه ورود پیدا کرده است، اما به رغم همه کم‌توجهی‌ها و کاستی‌ها اکنون نیز دیر نیست و بهترین راه محو منکرات در جامعه تبلیغ و اشاعه معارف و ارش‌های اسلامی همچون سوگواری‌های ایام عزای حسینی است./977/202/ب1

ارسال نظرات