۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۰۵۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

گفتمان حسینی راه مقابله با توطئه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با سخنان امام حسین(ع) هیچ گاه کهنه نشده و برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ و گفتمان حسینی است.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری امروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مرکز استان گفت:  فلسفه برپایی مراسم عزاداری و یادآوری رنج ها و مصائب اهل بیت(ع) چه در کربلا و چه در هنگام اسارت فرزندان رسول خدا(ص) همین بوده که این حوادث در اذهان ماندگار شود و این حرارت حسینی با تاریخ قدم به قدم جلو آمده تا امروز که این امانت به دست ما سپرده شده است.

 

وی با بیان این که دشمنان همواره از رشد و تعالی اسلام ناب هراسان و عصبانی بوده اند، افزود: اسلام و شیعه بی خطر، نه تنها برای غرب مشکلی ایجاد نمی کند؛ بلکه مورد حمایت آن قرار می گیرد، اما اگر وجهه انقلابی به خود بگیرد از نظر آنها  خطرناک می شود، و باید بر سر راه آن مانع ایجاد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با سخنان امام حسین(ع) هیچ گاه کهنه نشده و برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد ماند، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ و گفتمان حسینی است.

 

وی با تأکید بر این که باید حسینی زندگی کنیم تا حسینی جهاد کنیم و حسینی شهید شویم، خاطرنشان کرد: ما از عاشورا زندگی کردن، درست اندیشیدن، فکر کردن و لذت بندگی را چشیدن و چگونه زیستن را می آموزیم.

 

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: جوانان ما دقت کنند که حتی در انجام کارهای مفیدی همانند فعالیت های مذهبی در عرصه تکنولوژی های ارتباطی و شرکت در عزاداری امام حسین(ع) باید اندازه نگهدارند تا بتوانند با فعالیت مفید جهت ارتقای خود و کمک به دیگران، از همه وجود خود برای خدمت به دین خدا استفاده کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتقال پیام و فلسفه عاشورا مهم‌ترین اصل در عزاداری‌ها به شمار می‌رود، اظهار داشت: اشعار مداحی باید انتقال دهنده این پیام باشد.

 

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها و چالش‌های قابل مشاهده در مداحی‌ها تصریح کرد: بسیاری از اشعار به توصیف صورت و چهره اهل بیت (ع) تکیه دارند در حالی که توصیف شخصیت و سیرت امام حسین (ع) باید لحاظ شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری به برپایی عزاداری‌ها با شور و شعور حسینی اشاره کرد و افزود: اگر شعور حسینی در عزاداری‌ها نشان داده نشود به معرفت عاشورایی دست نمی‌یابیم.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عزاداری بر امام حسین (ع) دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است، بیان داشت: اشک ریختن و در غم قرار گرفتن سبب طهارت روح و تعالی رشد انسانیت در فرد می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، کسب معرفت و پیام عاشورا را موجب سعادت انسان معرفی کرد و افزود: عاشورا بزرگ‌ترین نمایشگاه انسان‌سازی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با هر سلامی که بر حسین (ع) و یاران ایشان می‌فرستیم در حقیقت یاد شهیدان و مظلومان جهان اسلام را زنده کرده و از دشمنان فعلی و استکبار جهانی برائت و اعلام انزجار می‌کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به آثار و برکات قیام عاشورا پس از گذشت هزار و 400  سال، تصریح کرد: اگر مسلمانان در سراسر جهان ندای توحید سر می‌دهند، به برکت نهضت خونین عاشورا‌ است.

 

استاد حوزه علمیه ساری، احیای ارزش‌های دینی و آشنایی مردم با وظایف دینی خود را مهم‌ترین انگیزه و هدف امام حسین (ع) برای قیام عاشورا ذکر کرد و افزود: امام حسین (ع) در راه این هدف تا پای جان ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام صادقی انجام احکام الهی و اقامه نماز را یکی دیگر از پیام‌های مهم عاشورا برشمرد و تصریح کرد: در عزاداری‌ها باید این مهم را لحاظ کرده و مراسم‌های عزاداری را با محوریت مسجد و اقامه نماز آغاز کنیم.

 

وی با بیان این که روح ایثار و فداکاری در راه حفظ دین تنها در مکتب و راه حسین (ع) تعلیم داده می شود، گفت: قیام امام حسین (ع) که همه قیام های دنیا را تحت شعاع قرار داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: پی بردن به فلسفه قیام عاشورا، آشنایی با این قیام تاریخی و اسلامی و نقش آن در زندگی و اخلاقیات فردی و اجتماعی از اهداف ما در عزاداری های امام حسین(ع) باشد./950/202/ب1

ارسال نظرات