۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۰۶۱
آیت الله شبستری:

تعلیم و ترویج معارف اهل بیت در شرایط کنونی جامعه جهاد فرهنگی است/ نور حسین خاموش‌شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر تعلیم و تربیت قرآن و معارف اهل بیت(ع)، گفت: تعلیم معارف اهل بیت(ع) در شرایط تهاجم فرهنگی مهم و یک جهاد فرهنگی است، این نوع حرکت ها باید روز به روز تقویت و بیشتر شوند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شامگاه امروز در جلسه اخلاق و عزاداری جامعه القرآن و اهل البیت(ع) تبریز، اظهار داشت: عظمت و جایگاه والای امام حسین(ع) نه تنها بر روی زمین بلکه در آسمان های نیز متجلی است.


وی با بیان این‌که کفار تلاش دارند نور الهی را خاموش کنند، تصریح کرد: نور مادی عامل پرورش موجودات مادی است و حال آنکه همین ویژگی در معنویات و نور معنوی نیز موجود است، نور معنوی، نور قرآن، اهل بیت(ع) و کلام نورانی آن ها و ادعیه مأثور  است که انس با این عوامل انسان را معنوی می‌کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محیط عصر جاهلی عربستان و دوران پیش از ظهور اسلام، افزود: نور معنوی قرآن و عترت سبب رشد و تعالی جامعه بشری شده است، افکار جاهلیت محیط عربستان با ظهور اسلام با نور قرآن و عترت بود که به رشد و تعالی رسید.


وی اعتقادات محیط عربستان درباره زنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این دین مبین اسلام و رفتار نبی مکرم اسلام بود که به دل های تاریک محیط عربستان نورانیت بخشید، در محیط عربستان دختر مایه ننگ و عرق شرم بود که با طلوع اسلام این اندیشه برچیده شد.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه نور قرآن موجب تحولات عظیمی در جهان بشریت شد، اظهار داشت: اهل بیت(ع) مصداق بارز نور الهی و معنوی هستند، نور حسین(ع) در این مبان روشنای خاصی دارد که با وجود تلاش سلاطین مختلف این نور در عالم در حال تابش است، آنکه به خاموشی رسید سلاطین ظالم بودند.


وی با اشاره به عزاداری جهانی برای حضرت اباعبدالله(ع)، خاطرنشان کرد: تشیع لندنی در برابر نور ابی عبدالله(ع) فرصتی برای بروز نخواهد داشت، این تشیع لندنی با نیت بد نام کردن دستگاه امام حسین(ع) وارد میدان شده اند و مانند سلاطین ظالم به گورستان تاریخ خواهند پیوست.


رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: تشیع لندنی در کنار وهابیت تلاش دارند ریشه اسلام را بخشکانند، امام این رویای غیر قابل تعبیر این گروه های و استکبار جهانی است، نور حسین 14 قرن است روشن است و از این به بعد نیز خاموش شدنی نیست.


وی با تأکید بر تعلیم و تربیت قرآن و معارف اهل بیت(ع)، تصریح کرد: تعلیم معارف اهل بیت(ع) در شرایط تهاجم فرهنگی مهم و یک جهاد فرهنگی است، این نوع حرکت ها باید روز به روز تقویت و بیشتر شوند.


وی در پایان تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در جهت تقویت مراکز قرآنی فعال باشند، کسانی که در جهت تقویت مراکز و مؤسسات قرآنی اقداماتی را انجام دهند، در تربیت جوانان قرآنی سهیم خواهند شد./854/202/ب2

ارسال نظرات