۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۱۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

فلسفه وجودی عاشورا مقابله با تحریف و از بین بردن سردمداران استکبار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فلسفه وجودی عاشورا مقابله با تحریف و از بین بردن سردمداران نظام استکبار و تحریف کنندگان است، گفت: عاشورا موجب افشاگری دشمن به عنوان مدعیان دروغین تمدن و حقوق بشر می شود.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که با گذشت زمان، همراه با رشد مسیر هدایت، راه فساد نیز رشد پیدا می‌کند، گفت: جهان در کنار رشد و ترقی علمی، دچار ظلم و فساد نیز می شود.

 

وی افزود: عاشورا به عنوان یک حقیقت جاری تا قیامت است که زمان آن را تفسیر می کند و می توان دلیل وقوع این حماسه را تحریف دانست.

 

حجت الاسلام میرحبیبی تحریف در زمان امام حسین(ع) را در زمینه‌های دین، حاکمیت، عقاید و ولایت دانست و گفت: اباعبدالله(ع) در قدم اول به مقابله با تحریف پرداخت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یهودیان را نتیجه تحریف دین دانست و گفت: تحریف در دین موجب دعوت مردم از امام حسین(ع) و جنگ با او شد.

 

وی با اشاره به این‌که بعد از پیامبر اسلام(ص) دین تحریف شد و اهل‌بیت(ع) به مکرر به این مهم اشاره کرده‌اند، گفت: در زمان کنونی نیز شاهد مطرح‌کردن آزادی و حقوق بشر و تمدن از سوی کسانی هستیم که خود عامل به اجرای آن نیستند.

 

به گفته وی، تحریفات صدر اسلام در زمان کنونی نیز برای بشر رخ داده است، از این رو جریان عاشورا می‌تواند به عنوان دکترین مقابله با تحریف دین در سطح بین الملل برای بشر مطرح شود.

 

حجت الاسلام میرحبیبی، استکبار را محور تحریف دانست و گفت: صهیونیست‌ها و آمریکا به دنبال نهادینه شدن تحریف در جهان هستند تا از این طریق به منافع خود دست پیدا کنند./1307/303/ب2

ارسال نظرات