۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۹۷۱۳۹
تولیت حوزه علمیه ساری:

عاشورا با قلب شیعه پیوند خورده/ عظمت امروز اسلام مرهون خون امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه امامیه ساری گفت: عظمت و بزرگی قیام امام حسین(ع) و عاشورا یک حادثه مقطعی نیست بلکه برای همیشه تاریخ ماندگار است و هرچه امروز اسلام دارد از برکت خون امام حسین است.
آيت الله صدوقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله صدوقی، تولیت حوزه علمیه امامیه ساری امروز در جمع کارکنان فرمانداری ساری، گفت: عظمت و بزرگی قیام امام حسین (ع) و عاشورا یک حادثه مقطعی نیست بلکه برای همیشه تاریخ ماندگار است و هرچه امروز اسلام دارد از برکت خون امام حسین است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به فلسفه وجودی انسان و اقتضای عقل و اقتضای نفس اظهار داشت: انسان دارای عقل کامل و تام است و درکنار آن از نفس اماره، نفس امر کننده نیز برخوردار است.

 

آیت الله صدوقی با بیان این که انسان عاقل، ملکوتی و انسان اماره ناسوتی است، ابراز داشت: انسان در اقتضای عقل آینده نگر با دید وسیع و گسترده تا دنیای باقی دارد اما در اقتضای نفس عاجل و ضعیف عمل می کند و با نفس امر کننده به دنبال لذایذ دنیوی و کوتاه مدت می باشد.

 

تولیت حوزه علمیه امامیه ساری با تاکید براین که انسان در اقتضای عقل ازفرصت ها نهایت استفاده بهینه را دارد و ترقی و پیشرفت در سایه این موهبت الهی شکل می گیرد، افزود: ارتقا و ترقی علمی، رشد شعور علمی انسان بواسطه حق است و و این امر در انسان کامل وجود دارد و در جن و نفسانه اماره نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که لذت فعلی نخستین فاصل انسان الهی و مادی است، گفت: معاد و قیامت و عالم را به یک مبدأ نسبت دادند فصل مشترک همه الهیون و ادیان است و یکی از نزدیکترین اصناف الهیون مسلمانان  هستند که خدا و قیامت را با عقل و شعور و آگاهی پذیرفته و لذایذ حیات جاودانه و همیشگی را در بهشت می بیند.

 

وی با تاکید براین که اگر خلق عالم را ندیدیم، نظم را درک کردیم، اینکه چه میشود مقام و لذایذ دنیوی مارا از کمال دور نگه می دارد، خاطر نشان کرد: آنهایی که بدنبال جاودانگی در دنیا و مقام بودند و حادثه ها آفریدند، امروز کجایند؟

 

آیت الله صدوقی با بیان این که عظمت و بزرگی حسین (ع) و عاشورا در جاودانگی و حیات بعد از مرگ بود، تصریح کرد: رضاخان حسینیه ها را برای ترک عزای حسین تعطیل کرد ا ما آیا توانست حسین را از مردم بگیرد؟ عاشورا تعطیل شد؟

 

وی در ادامه با اشاره به این که دشمنان در طی سال همه تلاش خود را بکار می گیرند و با تبلیغات وسیع و ادله های فراوان بر اهل بیت(ع) و تشیع می تازند، اما در ایام محرم شکوه و عظمت شیعه در عزاداری ها همه نقشه ها را نابود می کند چون عاشورا با قلب شیعه پیوند خورده و برقلب انسان با اقتضای عقل و شعور نفوذ کردن کار باطلی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بابیان این که تماشا کردن فیلم های سینمایی و خواندن داستان با سه مرتبه دیدن و خواندن تکراری می شود، بیان کرد: مصیبت و عزاداری امام حسین(ع) تکراری نیست و همیشه نام آن حضرت دلربا است و چه نوع اعجازی در نام امام حسین(ع) است که روح انسان را پالایش می کند.

 

وی امام حسین را معلم ارزش ها خواند و گفت: هرچه امروز اسلام دارد از برکت خون امام حسین(ع) است، درس آزادی، شرافت، مردانگی، عزت، مبارزه با ظلم و ستم، زیر بار ذلت نرفتن درس های بزرگی است که از سید و سالار شهیدان آموختیم.

 

آیت الله صدوقی با بیان این که پرچم امام حسین راه حقیقت و انسانیت را نشان می دهد، اظهار کرد: راه امام حسین(ع) همیشه راه حق و باطل را از هم جدا می کند و عاشق امام حسین(ع) باید یزیدیان زمان خود را بشناسد و با همه توانش با آنان مبارزه کند.

 

وی عظمت و احترام را برای امامان شیعه و لعن و نفرین را بر دشمنان آنها مطرح کرد و ابراز داشت: انسان با کرامت و اهداف الهی همیشه ماندگار است، یزید یان دیروز و یزیدیان امروز چون صدام و اسرائیل و سعودی ها برای رسیدن به هوس جاه و مقام هستند باطل و نابود می گردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عاشورا را حادثه و تاریخ همیشه زنده خواند و گفت: دشمن بداند با ادیان ساختگی و کشتن میلیون ها انسان برای مقام که همان نفس اماره است، تباهی بیش نیست و حوادثی که حکمت خداوند نباشد و شعور و اقتضای عقلی انسان پذیرای آن نباشد ماندگار نخواهد بود./950/202/ب1

ارسال نظرات