۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۲۸۴
محقق و پژوهشگر دینی:

بصیرت حزب الله لبنان را باید الگو قرار داد

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر دینی بصیرت در دوره کنونی را پیروی و حمایت از مقام معظم رهبری دانست و گفت: بصیرت در امروزه باید شبیه بصیرت حزب الله و در رأس آن سید حسن نصرالله باشد چرا که تمام توجه‌شان به مقام معظم رهبری است و از ایشان فرمان‌پذیری تام دارند.
حجت الاسلام کرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی کرمی شب 30 مهر در مراسم سوگواری سیدالشهدا که در حسینیه شهدای بسیج تهران برگزار شد بیان داشت: انسان وقتی شخص والای را می‌بیند نخستین چیزی که در ذهنش خطور می‌کند این است، استاد و مربی این شخص چه کسی است.

 

علو و برتری حضرت عباس را باید در امام حسین(ع) جستجو کرد

وی اضافه کرد: حضرت عباس(ع) این چنین شخصی است که علو و برتری آن را باید در استادش جستجو کرد.

 

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: باید برای شناخت شخصیت حضرت عباس(ع) تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 

تجلی حضرت عباس(ع) در عرصه کربلا بود

وی با بیان اینکه اوج تجلی حضرت قمربنی هاشم(ع) در کربلا بود ابراز داشت: حضرت عباس(ع) در کربلا به قدری مظلومانه و با خویشتن داری تمام به شهادت رسید که حتی در اوج تجلی ظاهری ایشان مظلومیت را در چهره ایشان دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام کرمی با بیان روایتی از امام سجاد(ع) ادامه داد: امام زین العابدین (ع) وقتی عبیدالله فرزند حضرت عباس(ع) را دید اشک از چشمانش جاری شد و فرمود به سه نفر در سه بخش خیلی سخت و ناگوار گذشت در جنگ احد با شهادت حضرت حمزه به پیامبر(ص)، در موته در کنار بدن جعفر به امام علی(ع)  و شهادت حضرت عباس(ع) در روز عاشورا در کنار نهر علقمه برای امام حسین(ع) سخت ودردناک بود.

 

وی در ادامه با بیان روایت دیگری از امام زین العابدین(ع) ادامه داد: خداوند، عمویم عباس را رحمت کند که با ایثار و جانبازی، در راه برادرش جانبازی کرد تا آن که دست هایش قطع شد و خداوند به جای آن، دو بال به او داد که با آن ها به همراه فرشتگان در بهشت پرواز کند؛ همان گونه که برای جعفربن ابوطالب قرار داده شد. عباس را در پیشگاه خداوند منزلتی است که در روز قیامت، همه ی شهدا به آن غبطه می خورند.

 

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه فضیلت و برتری حضرت عباس(ع) بصیرت ایشان بود اظهار داشت: بصیرت حضرت عباس(ع) در کردار و عمل بود؛ بصیرت واقعی تنها در لفظ نیست.

 

بصیرت در دوره کنونی پیروی از مقام معظم رهبری است

وی بصیرت در دوره کنونی را پیروی و حمایت از مقام معظم رهبری دانست و افزود: بصیرت در امروزه باید شبیه بصیرت حزب الله و در راس آن سید حسن نصرالله باشد چرا که تمام توجه‌شان به مقام معظم رهبری است و از ایشان فرمان‌پذیری دارند./9668/202/ب3

ارسال نظرات