۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۹۷۴۵۴
کارشناس مذهبی:

لازمه رسیدن به خیر کثیر شناخت امام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به آیات قرآن، گفت: انسان هایی که دنبال حکمت و خیر کثیر هستند بدون شناخت امام به آن دسترسی نخواهند داشت.
حجت الاسلام خليل غزلاوي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام خلیل غزلاوی، کارشناس مذهبی صبح روز شنبه و عاشورای حسینی در زیارت عاشورا روضه خورشید کانون فرهنگی هنری ثقلین کاشان در مسجد اعظم کرسی این شهرستان، گفت: امام صادق برای معرفی خودش می فرماید، ما کسانی هستیم که خداوند متعال از آنها به عنوان اسمای حسنی یاد کرده است و بدون شناخت ما خداوند متعال هیچ عملی از بندگانش را نخواهد پذیرفت.

 

وی با اشاره به اینکه امام معصوم می فرماید اگر عملی را هم بپذیرد منفعتی را برای شما نخواهد داشت، افزود: عدم شناخت نسبت به اهل بیت سبب می‌شود عمل شما نیز منفعتی نداشته باشد یعنی از منفعت عمل خود نخواهید توانست بهره برداری کنید.

 

حجت الاسلام غزلاوی با اشاره به اینکه در آیات قرآن است که انسان هایی که به دنبال رسیدن به خیر کثیر هستند باید به دنبال شناخت امام باشند، گفت: انسان هایی که دنبال حکمت و خیر کثیر هستند بدون شناخت امام به آن دسترسی نخواهند داشت.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه کسانی که امام زمان خود را نشناسند پیرو راه شیطان خواهند بود حتی اگر حافظ قرآن و نماز خوان باشند، ابراز کرد: قاتلین کربلا و مردم کوفه حافظ قرآن و اهل نماز شب و عبادت بودند اما چون بحث امام شناسی را برای خود حل نکرده بودند نتوانستند در رکاب امام حسین قرار بگیرند.

 

به گفته وی، در عصر حاضر نیز انسان ها اگر نتوانند امام شناس باشند و امام خود را خوب بشناسند حتی اگر مومن و اهل نماز و روزه و قرآن هم باشند، قطعا راهی را که مردم کوفه رفتند خواهند رفت.

 

حجت الاسلام غزلاوی گفت: در بحث امام شناسی باید دو محور امام چیست و امام کیست را مورد توجه و اهتمام ویژه خود داشته باشیم چرا که شناخت این دو محور زمینه را برای شناخت امام فراهم می کند.  

 

به گفته وی حتی اگر کسانی که در مسلک امام حسین(ع) نیستند و در مکتب او جای نگرفتند چنانچه کوچکترین انصافی در وجودشان باشد می توانند از وجود امام حسین(ع) بهره ببرند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه یاد آور شد: اگر مردم کوفه حسین کُش شدند و نه تنها شمشیر به روی امام حسین(ع) کشیدند بلکه به او هتاکی هم کردند برای این بود که به جای محبت به امام، تمام وجوشان را محبت به دنیا فرا گرفته بود و عشق امام در دل آنها نبود.

 

حجت الاسلام غزلاوی افزود: مخالفت با امام حسین مساوی با از دست دادن بهشت و بوی خوش بهشت است ضمن اینکه وجود مخالفان امام حسین در این دنیا نیز در ارتباط با بندگی خالق نخواهد بود./1307/202/ب1

ارسال نظرات