۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۹۷۴۷۸
امام جمعه زنجان در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا:

نخستین فلسفه عزاداری شناخت امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان در جمع نمازگراران ظهر عاشورا با اشاره به فلسفه عزاداری ها، گفت: قطعا نخستین فلسفه عزاداری، شناخت امام حسین(ع) و شناخت هدف ایشان است.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در جمع نمازگراران ظهر عاشورای زنجان با اشاره به فلسفه عزاداری ها گفت: قطعا نخستین فلسفه عزاداری، شناخت امام حسین (ع) و شناخت هدف ایشان است که اصلی ترین هدف ایشان هم پاسداری از سنت و سیره رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) است.

 

وی در ادامه با اشاره به پیام های عاشورا برای مردم و شیعیان افزود: پیام عاشورا حفظ دین، حفظ سنت رسول الله (ص) حتی با کشته شدن عزیزترین کسان و اقوام خود است؛ پیام عاشورا پایبندی به احکام دین و ضروریات دینی است که یکی از این ضروریات، نماز است و باید توجه داشت که تمامی ائمه (ع) نماز خود را اول وقت اقامه می کردند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت نماز برای امام حسین (ع) حتی در میدان جنگ تصریح کرد: ظهر عاشورا وقتی یکی از اصحاب به امام حسین (ع) گفت که وقت نماز است، ایشان نگاهی به آسمان کرده و در حق او دعا کردند و فرمودند که نماز را اقامه می کنیم؛ چرا که ما برای نماز می جنگیم و به فرموده پیامبر (ص) نیز نخستین نماد اسلام، نماز است و یک مسلمان باید اولین نشانه اش همین اقامه نماز باشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: امام حسین (ع) فرموده است که من نماز را دوست داشته و محبوب نزد من است پس ما عزاداران نیز باید به تأسیاز ایشان نماز را دوست داشته و آن را محبوب داریم چرا که برای اقامه دو رکعت نماز نزدیک به 13 تن از یاران مخلص ایشان به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه نماز را روح مقاومت دانست و تأکید کرد: کسی که نماز اقامه می کند و در برابر خداوند به سجده می افتد دیگر در برابر مستکبران تعظیم نکرده و خود را کوچک و خوار نمی کند؛ نماز روح مقاومت است و کسی که خود را با این روح مقاومت تطبیق دهد قطعا در برابر ظالمان عالم سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان گفت: همین اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا پاسخی است عملی برای کسانی که می گویند شیعیان به خداوند شریک قرار داده و از امامان و پیامبر (ص) حوائج خود را درخواست می کنند و نه از خداوند؛ در حالی که شما با برگزاری چنین نماز باشکوهی، پاسخی عملی به یاوه گویی های آنها دادید که حتی امام حسین (ع) هم در راه خداوند جان خود را فدا کرد./949/202/ب1

ارسال نظرات