۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۸۲۲
استاد حوزه علمیه:

زنان باید نسبت به دشمن امروز شناخت کافی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امروز فرزندان ابی‌سفیان همان گروه‌های تکفیری داعش، النصره، القاعده، صحابه و بسیاری دیگر هستند که از ناحیه آل سعود خبیث به لحاظ مالی و فکری حمایت می‌شوند، زنان ما باید نسبت به دشمنان اسلام شناخت داشته و فرزندان خود را نیز اینگونه تربیت کنند.
297822 297822 297822 297822 297822 297822

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری‌زاده استاد حوزه و واعظ مطرح کشور، پیش از ظهر امروز در همایش بانوان زینبی که در امامزاده صالح (ع) برگزار شد، با اشاره به هدف از برگزاری این همایش، گفت: حضرت زینب(س) در روز عاشورا برادر و برادرزاده‌های خود را از دست داد اما شب یازدهم زیباترین عبادت خود را انجام داد.

 

حضرت زینب(س) قهرمان کربلا بود

وی افزود: حضرت زینب(س) قهرمان کربلا بود اگر ایشان در کربلا نبود قیام و رسالت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ابتر می‌ماند، ایشان با خطبه‌خوانی خود در کاخ ابن زیاد و یزید قیام عاشورا را به جهانیان معرفی کردند.

 

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زینب(س) با وجود آن همه مصیبت در دشت کربلا در سخت‌ترین شرایط شکایت نکرده و طلب‌کار نبوده و خود را بدهکار امام می‌دانست.

 

حضرت زینب(س) علم لدنی داشت

حجت‌الاسلام حائری‌زاده اظهار داشت: امام سجاد(ع) در عظمت شخصیت حضرت زینب(ع) می‌فرمایند: ایشان عالمه بدون درس خوانده بود خداوند علم را در قلب او قرار داده بود، ایشان علم لدنی و مقام عصمت داشتند.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) مفسر قرآن بود و به زنان درس تفسیر می‌داد، ایشان آنقدر صبور بودند که امیرمومنان علی(ع) درباره صبرشان می‌فرمایند زینب چنان صبور است که ملائکه آسمان از صبر او در کربلا به شگفت می‌آیند.

 

الگوگیری از حضرت زینب(س) سبب کاهش آمار طلاق است

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز اگر زنان ما از حضرت زینب(س) الگوگیری کنند باید شوهرداری و چگونگی رفتار با خانواده آنها خوب باشد اگر زنان ما از ارتباط عاطفی حضرت زینب(س) با همسر، فرزند برادر خود سرمشق بگیرند آمار طلاق در جامعه بسیار کاهش خواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام حائری‌زاده ابراز کرد: امروز فرزندان ابی‌سفیان که همان گروه‌های تکفیری داعش، النصره، القاعده، صحابه و بسیاری دیگر هستند از ناحیه آل سعود خبیث به لحاظ مالی و فکری حمایت می‌شوند، زنان ما باید نسبت به دشمنان اسلام شناخت داشته و فرزندان خود را نیز اینگونه تربیت کنند.

 

وی افزود: اهل‌بیت(ع) فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کرده بودند که با وجود آن همه هتاکی و توهین توسط لشکریان یزید دهان آنها به هتاکی باز نشده و کوچک‌ترین بی‌ادبی از آنها دیده نشد.

 

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: حضرت زینب در کاخ یزید خطاب به او فرمود: ای یزید تو با به شهادت رساندن برادر من نمی‌توانی یاد ما را از قلوب مردم پاک کنی ما باقی می‌مانیم این شما هستید که باقی نخواهید ماند.

 

حجت‌الاسلام حائری‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) زنی شجاع و عابد بود که در تبعیت از ولی زمان خود حرکت می‌کرد ما نیز با یاری جستن از خداوند می‌توانیم اینگونه باشیم تا به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک بگویم./807/202/ب3

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات