۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۹۸۵
رییس ستاد تفسیر قرآن قم ضروری خواند؛

مبارزه با نفوذ دشمن در شیوه صحیح زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد تفسیر قرآن استان قم با انتقاد از آداب و رسوم غلط وارد شده در جامعه گفت: دشمنان اسلام از طریق فضای مجازی، ماهواره و رسانه ها در حال خدشه دار کردن شیوه صحیح زندگی اسلامی هستند و وارد شدن رسم و رسومات غلط غیر اسلامی، نمونه آن است.
حجت‌الاسلام علي‌اصغر قرائتي، رئيس ستاد تفسير استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در شب سیزدهم محرم در مسجد الزهرا(س)، واقع در منطقه پیام نور قم با حضور محمد خامه یار، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم و سخنرانی حجت الاسلام علی اصغر قرائتی، رییس ستاد تفسیر قرآن استان قم برگزار شد.

 

هدف، اصلی ترین معیار انتخاب

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به دقت در شغل و رشته تحصیلی اظهار داشت: افرادی که قصد انتخاب شغل و رشته تحصیلی دارند، باید ابتدا هدف خود را مشخص کنند؛ این افراد باید بدانند که می خواهند برای رفاه و خوشی کار و تحصیل کنند یا برای عبودیت و بندگی خداوند متعال و رسیدن به درجه خوبی تلاش کنند.

 

ملاک انتخاب خوب در زندگی

وی ملاک تشخیص یک انتخاب خوب را جایگاه تقوای الهی در آن انتخاب دانست و ابراز کرد: تحصیل و شغل دو امر بسیار مهم و سرنوشت ساز در زندگی انسان است که آینده وی را مشخص می کند؛ انتخابی که مانع تقوای الهی نشود، دنیا و آخرت انسان را تأمین می کند.

 

اویس قرنی، الگوی منتظران باشد

استاد حوزه علمیه قم داشتن اخلاق اسلامی را نشانه منتظران حضرت حجت(عج) عنوان کرد و افزود: مؤمنانی که منتظر امام زمان(عج) هستند باید در اخلاق و رفتار همچون اویس قرنی باشند؛ اویس برای دیدن پیامبر اسلام(ص) تلاش های بسیاری کرد اما به خاطر مادر پیری که داشت، توفیق دیدار پیامبر اکرم(ص) نصیبش نمی شد؛ اویس بعد از سال ها با قبول شرط مادرش، که فقط یک روز حق دارد در مدینه بماند، برای دیدن پیامبر اکرم(ص) شتافت.

 

وی ادامه داد: در آن روز هم موفق به دیدار پیامبر(ص) نشد، چرا که ایشان در خانه نبودند؛ هنگامی که پیامبر(ص) به خانه بازگشتند فرمودند، از سوی یمن بوی بهشت می آید؛ اهل خانه عرض کردند، اویس به دیدار شما آمده بود و به دلیل قولی که به مادرش داده بود، به اضطرار بازگشت؛ پیامبر اکرم(ص) در این هنگام جمله معروف «در یمنی پیش منی» را درباره اویس قرنی عرض کردند.

 

در حفظ دین یوسف گونه عمل کنیم

رییس ستاد تفسیر قرآن قم با اشاره به مقام بالای مهاجرین اظهار داشت: مؤمنانی که برای حفظ دین و کسب علم، مهاجرت می کنند، مقام بالاتری نسبت به دیگر مؤمنان دارند؛ حضرت یوسف(ع) هنگامی که احساس کرد دینش در خطر است، زندگی در زندان را به زندگی در میان زنانی که مغلوب نفس خود بودند، ترجیح داد.

 

نشانه های دوست و همسر خوب

حجت الاسلام قرائتی داشتن دوست خوب را برای مسلمانان لازم دانست و تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند، انسانی که یک دوست خوب نداشته باشد، بی عرضه است؛ در انتخاب دوست و همسر باید بسیار دقت شود؛ فردی که انسان را به خداوند متعال نزدیک کند و قابل اعتماد باشد، بهترین انتخاب است.

 

امام حسین(ع) زندگی و فرزندانش را در راه اسلام انفاق کرد

سخنران و مبلغ حوزوی به انفاق سفارش کرد و اظهار داشت: مؤمنی که می خواهد به درجه «برّ» برسد، باید از آنچه دوست دارد بگذرد؛ از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند، بزرگترین لذت در دنیا چیست؟؛ حضرت فرمودند، فردی صاحب فرزند بشود و او را در لباس عروس یا دامادی ببیند؛ درباره تلخ ترین اتفاق در دنیا پرسیدند و پیامبر اسلام(ص) پاسخ دادند، این که آن فرزند را در سن جوانی از دست بدهند؛ امام حسین(ع) هر چه در زندگی دوست داشت، با تمام وجود تقدیم اسلام کرد.

 

امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود

وی بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید و تصریح کرد: مسلمانی که نتواند از آبروی خود برای دینش مایه بگذارد و امر به معروف و نهی از منکر کند، وظیفه خود برای زنده نگه داشتن هدف عاشورا را ایفا نکرده است؛ امام حسین(ع) جان خود، فرزندان و بهترین یارانش را برای زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد.

 

ازدواج جوانان در اولویت خانواده ها

رییس ستاد تفسیر قرآن قم با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه تصریح کرد: خانواده ها در گذشته هنگامی که دختری به عادت ماهانه می رسید، در صدد ازدواج آن بر می آمدند؛ متأسفانه امروزه به قدری سن ازدواج ها بالا رفته است که دخترها و پسرها خودشان دست بالا زده اند؛ خانواده ها از ازدواج فرزندانشان هراس دارند و به اجبار فرزندان خود را به تحصیل وا می دارند.

 

سخنران و مبلغ حوزوی از رسم و رسومات غلطی که در جامعه وارد شده به شدت انتقاد کرد و افزود: فضایی در جامعه ایجاد شده که مردی که اقدام به ازدواج دوم می کند را خیانت کار می دانند، اما دختر و پسری که از راه حرام، نیازهای خود را برطرف می کنند را توجیه می کنند؛ چه اتفاقی افتاده که راه های حلال اسلام برای برطرف شدن نیاز را خیانت تلقی می کنیم.

 

نفوذ دشمن در اعتقادات و شیوه صحیح زندگی اسلامی

حجت الاسلام قرائتی نسبت به نفوذ دشمن در اعتقادات اسلامی هشدار داد و گفت: دشمنان اسلام و شیعه با هجمه سنگین بر فرهنگ و شیوه صحیح زندگی اسلامی یورش آورده اند؛ به تدریج جامعه از اسلام و زندگی اسلامی روی برگردان شده و به طرف آداب و رسوم غربی پیش می رود؛ فضای مجازی، ماهواره ها و رسانه های متعددی در صدد هستند تا فرهنگ غلط غیر اسلامی را به خورد مسلمانان و شیعیان دهند./840/پ202/ی

ارسال نظرات