۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۲۴۳
معاون دادستان انقلاب قزوین:

جریان شوم و شیطانی «اسلام رحمانی» خطر آینده کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون دادستان انقلاب قزوین گفت: جریانی شوم و شیطانی با نام «اسلام رحمانی» تلاش دارد با سفسطه و مغلطه چهره واقعی اسلام در نزد افراد را تغییر دهد بنابراین باید تاکید کرد این چهره منفور متضاد از اسلام واقعی است و باید نسبت به آن هشیار بود و فریب دسیسه ها و توطئه‌های دشمن را نخورد.
حجت الاسلام محسن کرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محسن کرمی معاون دادستان انقلاب قزوین، صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به تلاش و توطئه‌های دشمن در جهت انحراف اسلام گفت: یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر در حال اجرا و ترویج است جریانی با نام «اسلام رحمانی» است که با سفسطه و مغلطه در تلاش برای تغییر چهره واقعی اسلام در نزد افراد است.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین هدف این جریان را چنین عنوان کرد: سردمداران این جریان با تلقین اینکه وقتی خداوند همه را می‌بخشد و بنده اش را مورد بازخواست قرار نمی‌دهد دیگر بنده چرا باید از آفریدگارش جلو بیافتد و دم از اصلاح و نصیحت و اجرای احکام و شرع بزند.

 

وی ادامه داد: در حقیقت این جریان به دنبال کنار گذاشته شدن احکامی چون قصاص، حد، امر به معروف و نهی از منکر، مجازات اعدام برای مفسدین فی الارض و امثال آن هستند و از این دریچه در پی اهداف شوم و پنهان خود در خصوص زیر سوال بردن احکام و زیرآب زنی اسلام است.

 

این کارشناس حوزه فرهنگ و دین با بیان اینکه ابرقدرت‌هایی چون انگلیس و آمریکا حامیان و پشتیبانان اصلی این جریان هستند گفت: مستکبران با کیف انگلیسی و آمریکایی به دنبال تحریف دین و ترویج آن هستند.

 

حجت‌الاسلام کرمی ویژگی بارز این جریان را در بی خاصیت جلوه دادن اسلام دانست و اضافه کرد: دینی که خاصیت و انگیزه و مقاومتی را در دل خود نداشته باشد و همه آن در خواهش و تمنا بگذرد در کنار جریانی مانند داعش و تکفیری ها که به دنبال وحشی نشان دادن اسلام هستند مانند دو بال، اسلام آمریکایی را همراهی می کنند.

 

وی افزود: این چهره منفور متضاد از اسلام واقعی است و باید نسبت به آن هشیار بود و فریب دسیسه ها و توطئه‌های دشمن را نخورد.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین با بیان اینکه جریانی نیز به نام «اسلام رحمانی اجتماعی» وجود دارد که در آن معتقدند باید با دشمنان دست محبت داد و رفتاری محبت آمیز از خود نشان داد.

 

وی با اشاره به رفتار قابل تامل برخی از مسؤولان تصریح کرد: وقتی آمریکا ایران را محور شرارت معرفی می‌کند عده ای در داخل می‌گویند باید با کشورهای خارجی رفتار مسالمت آمیز و محبت آمیز داشته باشیم که بیشتر تکیه آنها آمریکا است. آنها معتقدند ما حتی باید به دشمن هم لبخند بزنیم که این مصداق واقعی از نفوذ جریان اسلام رحمانی در میان برخی از مسؤولان دارد.  

 

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «معنای اسلام رحمانی برخورد محبت‌آمیز با دشمن است که این جریان از لیبرالیسم نشات گرفته و می‌خواهد عزت ما را از ما بگیرد».

 

این کارشناس حوزه فرهنگ و دین با بیان این‌که در دین اسلام دو اصل و واجب «تولی و تبری» به معنای کنار هم قرار گرفتن حب و بغض نسبت به دوستان و دشمنان وجود دارد، عنوان کرد: مدعیان اسلام رحمانی به دنبال آن هستند که کینه و دشمنی را نسبت به دشمنان، از ما بگیرند و شعار تاریخی «هیهات من الذله» امام حسین(ع) در روز عاشورا مبنی بر عدم پذیرش ذلت را زیر پا قرار دهند.

 

معاون دادستان انقلاب قزوین با اشاره به دیدگاه این جریان مبنی بر عدم دشمن تراشی برای خود گفت: ما به دنبال دشمن ساختن برای خود نیستیم اما از اصول خود نیز کوتاه نخواهیم آمد و اجازه نمی دهیم آرمان ها و اصول اسلام و انقلاب فراموش شود.

 

وی ادامه داد: اگر کسی این جریان را محق بداند در حقیقت سیره امام علی(ع)، امام حسین(ع) و یا اهل بیت را زیر سوال برده چرا که در این جریان، امامان و پیروان آنها از جمله رهبر کبیر انقلاب را خشونت طلب هستند.

 

حجت‌الاسلام کرمی در پایان با تاکید بر این‌که باید فکر اخر الزمانی داشت گفت: حجت بر همه ما تمام است و باید با آگاهی نسبت به توطئه های دشمنان نسبت به شناخت حق و باطل اقدام کنیم و با فکر آخر الزمانی نقشه های شوم دشمن در خصوص نشان دادن دو چهره خشن از یک طرف و چهره منفعل از سوی دیگر از اسلام که کامل‌ترین دین آسمانی است را بشکنیم./955/302/ب3

ارسال نظرات