۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۸۴۰۷
استاد حوزه علمیه قم:

محبت و پیروی از اولیای الهی جلوه‌ای از توحید است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عابدینی به بحث تولی و تبری اشاره کرد و گفت: محبت و پیروی انسان نسبت به ولی خدا، جلوه‌ و آینه تمام نمای توحید است، اما شیطان سعی می‌کند که انسان را به تمرد وادار کرده و جدیت در دین را به سستی و کاهلی و محبت و دوستی انسان با خداوند و با اولیای الهی را به بغض و دشمنی تبدیل کند.
مهر و قهر راديو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی عابدینی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در برنامه مهر و قهر از رادیو معارف، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیطان این است که خوب را بد جلوه داده و زشت را در نظر مردم زیبا می‌کند، گفت: شیطان در طول تاریخ تمدن بشری، همواره سعی کرده که ارزش‌های مصداقی را به ارزش‌های مفهومی تبدیل کند تا به این ترتیب مردم به جای عمل به دستورات دین تنها به آن‌ها احترام گذاشته و از جدیت در دین به سستی در دین برسند.

 

وی افزود: زندگی یک انسان موحد باید جلوه و آینه تمام نمای توحید باشد و این توحید تنها به وسیله محبت نسبت به ولایت و ولی خدا ممکن می شود.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: محبت و بغض دو سرمایه وجودی بسیار مهمی هستند که خداوند در اختیار انسان قرار داده و اگر انسان این دو سرمایه وجودی را به خوبی بشناسد، می‌تواند به وسیله آن از نقص به سوی کمال حرکت کرد؛ زیرا محبت همان فطرت گرایش به کمال و بغض همان فطرت فرار از نقص است؛ به همین دلیل هرچه محبت انسان به یک چیز بیشتر شود در رسیدن به آن از شتاب بیشتری برخودار می شود.

 

حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: بر همین اساس شیطان برای این که بتواند انسان را به تمرد و گمراهی بکشاند، سعی می‌کند از این حب و بغض بر خلاف واقع استفاده کند، یعنی این که انسان در جایی که باید حب داشته باشد شیطان به آن موضوع بغض ایجاد می‌کند و در جایی که انسان باید بغض داشته باشد شیطان به آن موضوع حب ایجاد می کند.

 

وی افزود: به همین دلیل شناخت حب و بغض و به کارگیری آن در مسیر درست بسیار مهم است؛ زیرا عدم شناخت این دو موضوع موجب می‌شود که شیطان از این دو ودیعه الهی برای تباهی انسان استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه مسلمانان در جهان امروز بدون این که خود متوجه باشند در شناخت حب و بغض دچار مشکل شده‌اند، گفت: همین عدم شناخت درست موجب شده که نسبت به ولایت و ولی خدا بغض داشته باشند که این بغض زمینه گمراهی این قشر را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام عابدینی یادآرو شد: عالم تکوین و تشریع عالم حب و بغض است و دائماً حب و بغض در این عالم جریان دارد به همین دلیل ما تا جایی که می‌توانیم باید در شناخت حب و بغض دقت کنیم تا فریب وسوسه های شیطان را نخوریم./968/پ202/س

ارسال نظرات