۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۸۹۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

انقلاب ایران بر پایه استکبارستیزی استوار است/ پیگیری و حمایت از نامه رهبری خواسته جوانان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه گرفتن سفارت آمریکا عین استکبارستیزی بود، گفت: انقلاب ایران بر پایه استکبارستیزی استوار است.
حجت الاسلام سيد موسي ابراهيمي

حجت‌الاسلام سید موسی ابراهیمی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس و مناسبتی پرخاطره است.

 

وی افزود: عظمت این کار به حدی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) در پیامی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) را «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول برشمردند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه انقلاب ایران بر پایه استکبارستیزی استوار است، خاطرنشان کرد: گرفتن سفارت آمریکا عین استکبارستیزی بود.

 

جوانان ما هرگز نباید سلطه استکبار را بپذیرند

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به وظیفه جوانان امروزی ابراز کرد: جوانان امروز باید برای تحقق بخشیدن به منویات رهبر انقلاب آماده باشند، ملت ایران باید در مقابل تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن ایستادگی کرده و اهداف قیام امام حسین(ع) را در جامعه پیاده کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما هرگز نباید سلطه استکبار را بپذیرند، گفت: نسل امروزی باید به دنبال پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

پیگیری و حمایت از نامه رهبری خواسته جوانان باشد

مدیر حوزه علمیه قزوین یکی دیگر از خواسته‌های قشر جوان را پیگیری اجرای نامه و شروط رهبری دانست و تصریح کرد: جوانان باید با جدیت خواستار تحقق این نامه و حامی رهبر معظم انقلاب باشند.

 

این مسؤول با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه‌تر 13 آبان امسال اظهار کرد: باید همگان در این تجمع استکبارستیزی شرکت کنند چراکه حضور در میدان و سر دادن شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل یک وظیفه ملی و سیاسی واست.

 

امام حسین هرگز ذلیلانه دست به سوی دشمن دراز نکردند

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به تعبیر عده‌ای مبنی بر دست دادن امام حسین(ع) با عمر بن سعد و توجیه دست دادن با شیطان بزرگ و استکبار جهانی عنوان کرد: امام حسین(ع) نه با عمربن سعد دست دادند و نه بیعت کردند.

 

وی افزود: امام در جایی می‌فرمایند که این حرام‌زاده (عمر بن سعد) مرا بین دو راه قرار داده یا باید با شمشیر کشته شوم و یا ذلت را بپذیرم و در ادامه تاکید می‌کنند که هیهات من‌الذله.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان گفت: صبح عاشورا امام حسین(ع) به کسی که به حضرت پیشنهاد صلح با دشمن داده بود، فرمودند: والله لا اعطیهم بیدی اعطاء الذلیل؛ قسم به خدا من دست ذلیلانه به سمت آن‌ها دراز نخواهم کرد./955/302/ب3

ارسال نظرات