۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۹۹۲۸۹
استاد حوزه علمیه قزوین:

کنار گذاشتن فن‌آوری هسته‌ای، خیانتی بزرگ به ملت و نظام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: می توان از فن‌آوری هسته ای در امور زیربنایی کشور استفاده کرد، بنابراین کنار گذاشتن و یا راحت از کنار آن گذشتن خیانتی بزرگ به ملت و نظام است و نباید اجازه چنین اقدامی را داد.
حجت الاسلام محمد تقي بهبودي

حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی استاد حوزه علیمه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: آنچه در موضوع برجام در حال بررسی و اختلاف است موضوع انرژی هسته ای نیست بلکه دشمن در حقیقت فن‌آوری هسته‌ای را نشانه گرفته است که میان این دو تفاوت بسیار است.

 

مسؤول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به تفاوت‌های این دو عنوان گفت: فن‌آوری هسته ای دارای گستره بیشتری نسبت به فن‌آوری هسته‌ای است.

 

کنار گذاشتن انرژی هسته‌ای خیانتی بزرگ به ملت و نظام است

حجت‌الاسلام بهبودی ادامه داد: برخی با بیان این‌که ایران دارای مخازن نفت و گاز و جزء یکی از مهمترین کشورهای عضو اوپک است و به انرژی هسته ای نیاز ندارد بنابراین دلیلی ندارد به سراغ چنین انرژی ای برود. 

 

استاد حوزه علیمه قزوین چنین برداشتی را بسیار ابلهانه دانست و خاطرنشان کرد: باید در پاسخ به چنین افراد کوته فکری که با ساده لوحی چنین تحلیلی را ارائه می‌کنند گفت انرژی هایی چون نفت، گاز و بسیاری دیگر از انرژی های موجود دیر یا زود تمام می‌شود و ما باید به فکر آیندگان باشیم و با انرژی‌های نظیر هسته ای امور کشور را اداره کنیم.

 

این کارشناس قزوینی با اشاره به کارکردهای انرژی هسته‌ای تصریح کرد: از این انرژی مهم کارکرد بسیاری در عرصه‌های مختلف نظیر پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، برق، صنعت و بسیاری دیگر از حوزه‌ها دارد که می توان از آن بهره جست و با کمترین هزینه بیشترین بازده را به دست آورد.

 

وی افزود: می توان از چنین انرژی در امور زیربنایی کشور استفاده کرد بنابراین کنار گذاشتن آن و راحت از آن گذشتن خیانتی بزرگ به ملت و نظام است و نباید اجازه چنین اقدامی را داد.

 

مسؤول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: آنچه در متن برجام میان ایران و گروه 5+1 توافق شده دارای ضعف هایی است که کسی منکر آن نیست. حتی تیم مذاکره کننده ایرانینیز بر آن واقف هستند و به آن اقرار نموده اند.

 

حجت‌الاسلام بهبودی ادامه داد: دلیلی که تیم مذاکره کننده برای قبول چنین متنی عنوان کرده‌اند این بود که در حال حاضر مصلحت کشور اقتضاء می کند تا آن را قبول کنیم.

 

برجام با عملیاتی شدن شروط 9 گانه رهبر انقلاب قابل پذیرش است

این کارشناس قزوینی با اشاره به نامه رهبر انقلاب در خصوص پذیرش مشروط برجام گفت: از انجا که سیاست‌های کلی و اساسی نظام توسط رهبر انقلاب تنظیم می‌شود بنابراین ایشان در نامه ای خطاب به رییس جمهور متن برجام را با شروط و الزاماتی قبول کردند و دولت را ملزم به رعایت این مفاد نه‌گانه اشاره شده در نامه نموده است.

 

استاد حوزه علیمه قزوین با تاکید بر این‌که شروط عنوان شده توسط رهبر انقلاب در نامه ارسالی به رییس جمهور مبنی بر پذیرش مشروط برجام باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار بگیرد عنوان کرد: ما برجام را با قبول شروط رهبر انقلاب پذیرفته ایم که باید به طور کامل اجرا و عملیاتی شود.

 

حجت‌الاسلام بهبودی در پایان تاکید کرد: امید است موضوع هسته ای که در حال حاضر به مسأله ای اساسی که غیرت و حیثت و عزت کشور را در بر می گیرد به نفع کشور و منافع ملی اتمام شود./955/302/ب3

ارسال نظرات