۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۹۳۶۱
رییس تبلیغات اسلامی خرمشهر خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 50 مبلغ به مناسبت ماه محرم در خرمشهر

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خرمشهر از فعالیت تبلیغی 50 مبلغ به مناسبت ماه محرم در خرمشهر خبرداد و گفت: در این شهرستان به مناسبت ماه محرم نزدیک به 90 مداح سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفایش را گرامی و ذکر مصیبت حضرت را با حضور اقشار گوناگون انجام می دهند.
امام حسين

حجت‌الاسلام عادل رویوران رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور 20 نفر از مبلغان قمی به این شهرستان و استقرار آنها در حوزه علمیه سید الشهدا ابراز داشت: از میان فضلای شهرستان نیز 30 نفر در سامانه جامع اعزام مبلغ«سجام» نام نویسی کردند.

 

وی با اشاره به این که این 50 مبلغ در مدارس، دانشگاه، مساجد، حسینیه ها حضور و به تبلیغ و برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) می پردازند، اظهار داشت: از آغاز ماه محرم در مقابل مسجد جامع خرمشهر، ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی راه اندازی و این تعداد مبلغ پس از اتمام فعالیت، در غرفه های تعیین شده مستقر می شوند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: همواره مبلغان حاضر در غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی آماده رفع شبهات دینی، اعتقادی، مشاوره خانواده و حل مشکلات فردی و اجتماعی هستند.

 

حجت الاسلام رویوران گفت: در جوار این غرفه ها نمایشگاه و فروشگاه شامل محصولات فرهنگی، عکس و فیلم برپا شده است؛ سخنرانی متمرکز استاد اخلاق حوزه علمیه قم در مسجد جامع خرمشهر از برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر یادآور شد: به مدت پنج شب، مردم شهرستان از سخنرانی حجت الاسلام عباسی بهره مند شدند و در روزهای هشتم و نهم محرم از نواس حاج حسین فخری استفاده شد.

 

وی با اشاره به محور فعالیت های مبلغان و روحانی فعال شهرستان عنوان کرد: وهابیت، مهدویت و شهدا، درس های عاشورا و انقلاب اسلامی از مهم ترین عناویت مطرح شده این قشر هستند.

 

این مقام مسؤول گفت: برای ایجاد هماهنگی در برگزاری سوگواری امام حسین(ع) و تبیین اهداف قیام حسینی با معاونان آموزش و پرورش شهرستان تفاهم نامه ای به امضا رسید.

 

حجت الاسلام رویوران در پایان از برگزاری جلسه هیأت های مذهبی و تشکل های دینی خبرداد و بیان داشت: در شهرستان خرمشهر به مناسبت ماه محرم نزدیک به 90 مداح سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفایش را گرامی و ذکر مصیبت حضرت را با حضور اقشار گوناگون انجام می دهند./9453/302/ب3

ارسال نظرات