۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۹۹۸۶۹
آیت الله مرتضوی شاهرودی:

آیت الله سیبویه عالم و مبلغ دین بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مرتضوی شاهرودی با اشاره به حضور همیشگی خود در مراسم مقتل خوانی مرحوم آیت الله سیبویه، وی را عالمی خواند که مبلغ دین هم بود.
آیت الله سیبویه عالم و مبلغ دین بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدحسن مرتضوی، استاد سطح عالی حوزه خراسان در پایان درس خارج فقه خود بعد از تشکر نسبت به حضور علما و طلاب در مراسم ترحیم برادر بزرگ خود به فوت آیت الله محمد حسین سیبویه اشاره کرد و به تمجید از شخصیت این عالم ربانی پرداخت.

 

آیت الله مرتضوی گفت: آیت الله سیبویه عالم و از کسانی بود که بیان شریف (کان معنی فی الرفیق الاعلی) در مورد وی صدق می کرد چرا که ما آنچه از او مشاهده کردیم در نجف اشرف در اشد احوال بود.

 

وی افزود: مرحوم آیت الله سیبویه در نجف در ماه مبارک رمضان در مسجد شیخ طوسی(ره) به تبلیغ می پرداخت و آنجا مرکزی برای حضور جوان ها و تبلیغ دین شده بود به عبارتی ایشان هم طلبه بود و هم مبلغ دین بود و با همین طلبگی این مدرسه امام حسین (ع) را ساخت.

 

وی ادامه داد: من حدود 20 سال در مقتل خوانی آیت الله سیبویه در حسینیه نجفیها در مشهد شرکت می کرد و می توان گفت مبتکر این نوع مقتل خوانی در مشهد ایشان بود.

 

استاد سطح عالی حوزه خراسان گفت: آیت الله سیبویه هم نوکر امام زمان(عج) بود و هم نوکر امام حسین(ع) و هم عالم دین بود بنابراین همه فردا در تشییع جنازه شرکت کنید و و به دیگران هم سفارش کنید که بیایند./933/پ202/ج


ارسال نظرات