۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۹۹۹۷۵
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در راهپیمایی 13 آبان:

آمریکا نماد ظلم و استکبار در جهان است/ طرح دوستی با آمریکا ساده لوحی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هرگز جنایت هایی را که دولت آمریکا بر حق ملت ما روا داشته است، فراموش نکرده و همواره آمریکا را به عنوان نماد ظلم و استکبار در جهان می شناسیم.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي
راهپيمايي 13 آبان اروميه راهپمايي 13 آبان اروميه راهپيمايي 13 آبان اروميه راهپيمايي 13 آبان اروميه راهپيمايي 13 آبان اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در اجتماع باشکوه مردم ارومیه در راهپیمایی 13 آبان، اظهار داشت: ما هرگز جنایت هایی را که دولت آمریکا بر حق ملت ما روا داشته است، فراموش نکرده و همواره آمریکا را به عنوان نماد ظلم و استکبار در جهان می شناسیم.

 

وی افزود: آمریکا از قبل و بعد انقلاب اسلامی همواره برای مردم مومن و متدین ایران مشکل آفرین بوده و هست و جنایت های متعددی همچون حمایت از طاغوت ستمگر علیه مردم مظلوم کشور، تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران و حمایت همه جانبه از صدام، تجهیز منافقین و بازماندگان رژیم سفاک پهلوی علیه ایران و حمله موشکی به هواپیمایی مسافربری ایران و اعتای مدال شجاعت به شلیک کننده این موشک و عدم عذرخواهی از مردم ایران را انجام داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به وقایع روز 13 آبان گفت: در این روز پس از تسخیر لانه جاسوسی و مطالعه اسناد کشف شده در این سفارت خانه جعلی، ماهیت واقعی آمریکا برای ما بیش از پیش معلوم شد و امروز ما وظیفه داریم تا با تأسی از امام مظلومان عالم سیدالشهدا(ع) خشم و انزجار خود را از این رژیم سفاک و ستمگر جهانی ابراز کنیم.

 

وی اضافه کرد: مردم و مسؤولان ما باید سیره عملی امام حسین(ع) و آیات و روایاتی را که در باره مبارزه با ظلم و کفر آمده است، الگوی عملی خود قرار داده و همواره در برابر کافران و دشمنان اسلام که آمریکا سرسلسله آنان است، بایستند.

 

امام جمعه ارومیه پناه بردن به دامن کفر را نشانه ذلت مسلمین دانست و گفت: هر کس که به مستکبر تکیه کند، خدای متعال او را عذاب می کند و در دین ما زیربار ظلم رفتن و فرار از رویارویی با ظلم جایز نیست.

 

وی تکلیف مومنان را بر اساس آیات قرآن و روایات افزون بر ایستادن در برابر ظالم، دفاع از مظلوم عنوان و اظهار کرد: کشور ما سالهاست که با وجود همه مشکلات و تهدیدها و تحریم ها یک تنه در برابر ظالمان عالم ایستاده و دفاع از مظلومان را تکلیف خود می داند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تمام جنایت های صورت گرفته در جهان به ویژه در غرب آسیا را تحت نظر و فرماندهی آمریکا دانست و گفت: در میانمار پنج هزار نفر مسلمان زنده زنده در آتش سوزانده شدند و کشورهای همسایه عراق، سوریه، فلسطین، یمن، افغانستان و پاکستان همه جنایت های صورت گرفته علیه مسلمین با حمایت و هدایت آمریکای جنایتکار و خائن به نسل بشر صورت می گیرد.

 

طرح دوستی ریزان با آمریکا ساده لوحانند

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ساده اندیشی برخی از سیاستمداران داخلی، تصریح کرد: خدای متعال در قرآن تاکید فرموده است که ای مسلمانان «دشمنان من و خودتان را به دوستی نگیرید» و رهبر فرزانه مان نیز این عمل را ناشی از ساده اندیشی و یا اغراض درونی برخی از مسؤولان و سیاستمداران داخلی دانستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه افزود: آمریکا با لبخند زدن به روی عده ای، دل و ایمان از آنان می رباید و ظاهری خیرخواه از خود جلوه می دهد، در حالی که خوی درنده این کشور قابل تغییر نیست و در اعمال و کردار این کشور که تجهیز تروریست های معروف جهان و حمایت از گروه های تکفیری است، نمایان می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید با تظاهر به خیرخواهی آمریکا به سرما کلاه رود و بینش و بصیرت دینی و سیاسی خود را از دست دهیم، گفت: خدای منان دشمنان ما را انسان های بیماری معرفی می فرماید که همواره در دلهای شان بغض و مرض نسبت به مومنان وجود دارد.

 

امام جمعه ارومیه عدم فراموشی دشمنی آمریکا و شناسایی افراد نفوذی در داخل را دو اصل عملی مهم در پیش روی ملت ایران خواند و تصریح کرد: باید تمام فریاد خود را بر سر مزدوران داخلی و خارجی در جهان بکشیم و دشمنی خود با آنان را به همگان ثابت کنیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: تا وقتی که این انقلاب، مقام معظم رهبری و مکتب روشنی بخش امام حسین(ع) پا برجاست، مسیر ما مشخص است و آن ایستادن در برابر مزدوران و عدم سازش با ستمگران و در رأس آن آمریکا است تا این انقلاب را به حضرت ولی عصر(عج) تحویل دهیم.

 

گفتنی است، مردم غیور ارومیه امروز همزمان با مردم سراسر کشور فریاد خشم و نفرت خود را از آمریکای خون خوار سرداده و با شعار "مرگ بر آمریکا" بر دشمنی خود با مستکبران عالم تاکید کردند./936/201/ب1

ارسال نظرات