۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۳۴۹

دادستان کل کشور از موزه فقه و زندگی قم بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، دادستان کل کشور در جریان بازدید از موزه فقه و زندگی قم، با مسؤولان مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازديد دادستان کل کشور از موزه فقه و زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، دادستان کل کشور از موزه فقه و زندگی قم بازدید و در نشستی با مسؤولان و معاون علمی پژوهشی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

این مقام عالی قضایی موضوع شناسی احکام فقهی در عصر کنونی را یک امر لازم و واجب دانست که می‌تواند برای صدور فتوای مراجع تقلید و قضاوت قاضیان، زمینه سازی کند.

 

وی گفت: از آن‌جا که مؤسسه موضوع شناسی بر اساس تأیید و تأکید رهبر معظم انقلاب و استقبال مراجع عظام تقلید شکل گرفته است، این مؤسسه، راه بزرگی را در پیش گرفته که امیدوارم در این راه موفق باشد و دادستانی و دستگاه قضاء کل کشور نیز در زمینه‌هایی که امکان همکاری و خدمات رسانی وجود داشته باشد، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

 

 

همچنین در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری معاون علمی و پژوهشی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی ضمن خیر مقدم به دادستان کل کشور به بیان گزارشی از عملکرد سه ساله این مؤسسه پرداخت.

 

وی گفت: مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در عرصه آموزش، پژوهش و نمایشگاه به مجامع تخصصی عموم مردم و مجامع بین المللی ارائه خدمت می‌کند که در این راه نیازمند همراهی و همکاری تمامی مقامات حقوقی و حقیقی نظام جمهوری اسلامی از جمله حضرت عالی می‌باشد.

 

معاون علمی و پژوهشی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی تصریح کرد: این مؤسسه مبادرت به تأسیس و راه اندازی دوره آموزشی تخصصی و مقطع دار در عرصه موضوع شناسی کرده است و در حال حاضر روزهای پایانی بازخوردگیری و نظرخواهی تأسیس این دوره تخصصی را می‌گذرانیم.

 

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: همچنین تاکنون یک دوره آموزشی در فضای مجازی برای ستاد استهلال اجرا شده است و دوره دوم هم در حال طراحی می‌باشد؛ قصد داریم که از سال آینده، آموزش موضوع شناسی در فضای مجازی را به طور رسمی آغاز کنیم.

 

وی با بیان این‌که یک دوره آموزشی موضوع شناسی احکام فقهی در سال گذشته اجرا شد، تصریح کرد: در سال جاری هم این دوره آموزشی با برنامه‌ای جدید آغاز به کار کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با آیت‌الله بوشهری و متولیان حوزه امضا شده است، یک درس رسمی با عنوان موضوع شناسی مورد پذیرش قرار گرفت و نخستین جلسات آن از هفته آینده در حوزه آزاد پردیسان و فیضیه آغاز می‌شود.

 

وی ابراز کرد: معاونت پژوهش مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در 6 گروه علمی، موضوعات گوناگون پزشکی، تغذیه، اقتصاد، فقه و حقوق، مسائل عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را مورد بررسی و پژوهش قرار می‌دهد.

 

 

معاون علمی و پژوهشی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان این‌که فعالیت معاونت پژوهش این مؤسسه نظام‌مند تر می‌شود، گفت: برای شناخت موضوعات، نیازمند پاسخ‌های کارشناسی هستیم و در این راستا، از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی استفاده می‌شود.

 

گفتنی است، حجت‌ااسلام والمسلمین فلاح زاده، رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی امروز به جهت حضور در دوره آموزشی احکام عملی در محل گلزار شهدای شهر اصفهان بسر می‌برد و طی پیامی به دادستان کل کشور خیر مقدم و عذرخواهی را اعلام کرد./997/پ202/ف

ارسال نظرات