۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۰۰۵۸۸
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا تبریز خبر داد؛

فعالیت آموزشی و پژوهشی 312 طلبه خواهر در مدرسه الزهرا تبریز

خبرگزاری رسا ـ افراشته با بیان این‌که حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش علوم دینی در سطح سه حوزوی ویژه خواهران در منطقه شمال‌غرب کشور است، گفت: 312 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند.
طلاب خواهر

خانم افراشته، مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مدرسه، گفت: مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) در سال 1387 در دو گرایش فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی و حدیث تأسیس و در سال 1388 مجوز رشته کلام نیز اخذ شد.


وی مدرسه علمیه خواهران الزهراء را بستر مناسبی برای تحصیل و تعلم در حوزه علوم دینی برای خواهرات عنوان و تصریح کرد: حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز یکی از بزرگترین مراکز آموزش علوم دینی در سطح سه حوزوی ویژه خواهران در منطقه شمال‌غرب کشور است.


مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) با اشاره به افزایش پذیرش حوزه علمیه خواهران الزهراء، افزود: در سال تحصیلی جاری در حدود 50 نفر طلبه خواهر برای تحصیل در دو رشته فقه و اصول و تفسیر قرآن پذیرش کرده ایم، که در هر رشته 25 نفر پذیرش داشته‌ایم.


وی ادامه داد: در این مدرسه مجموعا 312 طلبه از سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 171 نفر به صورت حضوری و 141 نفر به صورت غیر حضوری، در مدرسه تحصیل می کنند، از این میان 63 نفر طلبه خوابگاهی داریم.


افراشته به فعالیت تبلیغی بانوان طلبه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این مدرسه حضرت فاطمه الزهرا(س) با مراکز و ادارات مختلف تعامل گسترده و خوبی داشته و مراکز و اداراتی که درخواست مبلغ  خواهر برای آموزش و تربیت مسائل دینی و مشاوره کرده اند، ارسال مبلغ داشته ایم.


وی با بیان این‌که فعالیت‌های علمی و پژوهشی طلاب این مرکز علوم دینی همواره مورد تأیید و مطابق با استانداردهای تعریف شده صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در گروه فقه و اصول این حوزه علمیه دارای رتبه های برتر در سال های گذشته بوده اند.


افراشته افزود با اشاره به مقالاتی که از سوی طلاب سطح سه تبریز به همایش‌های مختلف ارسال شده و حائز کسب رتبه های برتر بوده اند، اظهار داشت: طلاب خواهر این مجموعه توانسته‌اند با ارائه مقالات علمی و پژوهشی در موضوعات مختلف نیز موفق عمل کنند.


افراشته گفت: مقالاتی نیز در فراخوان ها و یا همایش های مختلف موفق به کسب رتبه و یا لوح سپاس شده اند که طلاب برگزیده در همایش‌های امر به معروف، امام رضا(ع) و همایش بین المللی امام سجاد علیه السلام بوده اند.


مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز با بیان این‌که طلاب این مرکز در جشنواره علامه حلی دارای شش رتبه برتر کشوری بوده‌ اند، خاطرنشان کرد: این مرکز علوم اسلامی از لحاظ پژوهشی نیز دارای رتبه عالی است، هم اکنون سه پایان نامه آماده چاپ به صوردت کتاب می باشند./854/302/ب2

ارسال نظرات