۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۶۴۹
رییس مجمع نمایندگان فارس:

برخوردار دانستن فارس به ضرر این استان تمام‌ شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: برخوردار دانستن این استان از سوی دولت‌های مختلف به ضرر آن تمام‌شده است.
رضايي رييس مجمع نمايندگان فارس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، محمدرضا رضایی رییس مجمع نمایندگان استان فارس، بعدازظهر امروز در دیدار نمایندگان استان فارس با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس امام‌جمعه شیراز اظهار داشت: نگاه تمام دولت‌ها به استان فارس، نگاه به یک استان برخوردار بوده و به علت وجود این نگاه استان فارس همواره در بحث تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه بوده است.
 
وی افزود: از سویی در شرایط فعلی ضرورت جایگزینی نیروهای توانمند و تقویت نیروهای کارآمد، احساس می‌شود.
 
نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تقویت ساختار مدیریتی در بخش اقتصادی می‌توان زمینه تغییر در وضعیت اقتصادی استان را بسترسازی کرد.
 
رضایی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات باید متناسب با نیازها، وسعت، جمعیت و دیگر شاخص‌ها باشد چنانکه در موضوع خشک‌سالی 10 سال گذشته برآوردها نشان‌دهنده وارد شدن بیشترین خسارت‌ها به فارس بوده اما در بحث پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات در این موضوع، در مقایسه با سایر استان‌ها روند مطلوب نیست.
 
وی تصریح کرد: امروز فارس در بیکاری رتبه نخست کشور را دارد و به‌واسطه آنکه حدود یک‌سوم اشتغال در این استان درزمینهٔ کشاورزی است، بروز خشک‌سالی موجب تشدید شده است.
 
رضایی بیان کرد: پروژه‌های زیربنایی خوبی در استان فارس آغاز شد اما همه ناقص است و برخی نیز متوقف‌شده و برخی هم با کندی پیش می‌رود که اگر این پروژه‌ها تکمیل و فعال می‌شد، جای امیدواری وجود دارد و اگر این اتفاق محقق نشود، روزبه‌روز شرایط سخت‌تر می‌شود.
 
این نماینده مجلس ابراز داشت: موضوع انتقال آب خلیج‌فارس به این استان یک مبحث جدی است و باید در زمره اولویت‌های ملی و حاکمیتی قرار گیرد چراکه امروز در موضوع آب شرب در بسیاری از نقاط این فارس با مشکلاتی مواجه هستیم./839/203/ب3
ارسال نظرات