۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۳۱۴
حجت الاسلام سالک کاشانی:

خودکفایی اقتصادی از عوامل پایداری انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که راه برون رفت از تورم و رکود، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و بالا بردن قدرت خرید مردم از کالاهای داخلی است، گفت: لازمه تحقق خودکفایی اقتصادی، جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت کشورهای مختلف جهان است.
حجت الاسلام سالك

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که دست یافتن به خودکفایی اقتصادی یکی از عوامل مهم استقامت و پایداری انقلاب اسلامی ایران است، گفت: با تأکید بر 24 سیاست اقتصاد مقاومتی، کمک دولت، مشارکت مردم و رفع موانع رشد تولید ملی می توان خودکفایی را به حد مطلوب و ایده آل رساند.

 

وی افزود: لازمه تحقق خودکفایی اقتصادی، جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت کشورهای مختلف جهان است.

 

حجت الاسلام سالک کاشانی با تأکید بر رفع موانع رشد تولید ملی و فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاری، گفت: بانک ها، بیمه ها و دارایی ها نباید مانع رشد تولید ملی شوند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش نامه های متضادی در بخش های مختلف دولتی در مسیر رشد تولید ملی وجود دارد، گفت: مواد اولیه برای کارخانه های تولیدی باید با سهولت و صرفه بهتری فراهم شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشویق مردم به خرید و مصرف کالاهای داخلی کمک بزرگی برای به جریان افتادن کارخانه های داخل کشور است.

 

وی با تأکید بر این که رشد تولید ملی و دست یابی به خودکفایی اقتصادی از مسائل مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، گفت: در این زمینه باید بیش از پیش دقت و توجه داشت تا به نقطه مطلوب برسیم.

 

به گفته وی، راه برون رفت از تورم و رکود، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و بالا بردن قدرت خرید مردم از کالاهای داخلی کشور است.

 

حجت الاسلام سالک کاشانی با بیان این که توجه به اقتصاد مقاومتی و رشد تولید ملی می تواند نظام را حفظ و تداوم انقلاب را تضمین کند، گفت: مسؤولان اجرایی کشور و ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی در بدنه دولت باید عملیاتی شوند./1307/302/ب1

ارسال نظرات