۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۳۹۹
در نشست خبری معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی مطرح شد؛

ارتباط کانون‌های مساجد با برنامه‌های کتابخوانی

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی گفت: اساتید حوزوی همراه با فعالان دانشگاهی در روند برگزاری نشست‌های کتابخوان حضور مستمری دارند.
محمد اله ياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی با حضور محمد اله یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی و اصحاب رسانه، صبح سه‌شنبه 19 آبان در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

 

در این نشست محمد اله یاری با شااره به روز 24 آبان، گفت: این روز به‌نام کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام‌گذاری شده است، از این‌رو ما نیز تلاش داریم تا برنامه‌های مختلف در هفته پیش‌رو به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازیم.

 

وی افزود: خط کلی نهاد بر این منوال بنا شده است که سطح معیشتی و رفاهی کتابداران بهتر شود، از این‌رو تلاش کردیم تا 700 نهاد کتابداری روستایی که از نظر دستمزد در سطح بسیار پایینی قرار داشتند ارتقای حقوق پیدا کنند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری میزان حقوق این عزیزان بر اساس افزایش ساعت کار آن‌ها به کف قانون وزارت کار برسد.

 

اله یاری به توانمندسازی کتابداران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دوره‌های مختلفی در خصوص ارتقای سطح اجرایی کتابداران در 24 استان کشور برگزار شده است، ضمن این‌که تلاش ما بر این اصل متمرکز شده است که از طریق فضای مجازی این آموزش‌ها را توسعه دهیم.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی ادامه داد: یکی از کارهایی که در سال جاری انجام دادیم این بود که با کاهش هزینه‌ها و شرکت نکردن در نمایشگاه کتاب اردیبهشت ماه برای تجهیز کتابخانه‌ها کشور به کتاب‌های مختلف اقدام کنیم، ضمن این‌که نشریات متعددی را نیز امروز برای در دسترس گرفتن عموم در اختیار کتابخانه‌ها قرار داده‌ایم.

 

وی در خصوص سلسله نشست‌های کتابخوان نیز گفت: تا پایان امسال 400 نشست کتابخوان برگزار می‌کنیم، اما نکته قابل توجه این است که این نشست‌ها باهمکاری اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شده است.

 

اله یاری ضمن تجلیل از مقام والای علامه طباطبایی، ابراز داشت: علامه طباطبایی شخصیت بسیار بزرگی در تاریخ معاصر ماست، از این‌رو در سال گذشته تلاش کردیم تا فعالیت‌های خود را در هفته کتابخوانی با محوریت زندگی این عالم برجسته انجام دهیم، ضمن این‌که امسال هم پوستر طراحی شده فعالیت‌های خود را تقدیم خانواده این عالم بزرگ کردیم.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در پایان تاکید کرد: در راه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ادرات و مؤسسات مختلفی همکاری داشته‌ایم، در ابین راه نیز باید قدردان فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیز باشیم.


گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر مربوط به هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی شد./856/202/ب3

ارسال نظرات