۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۰۱۴۸۷
نمایشگاه مطبوعات؛

پزشکیان: نبود وحدت کشور را از پای در می آورد/ لزومی برای توضیح دادن کارهای تخصصی به مردم وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این که رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) بارها بر وحدت جامعه تأکید کرده اند، گفت: چیزی که کشور را می شکند و از پای در می آورد نبودن وحدت و انسجام است.
مسعود پزشکيان مسعود پزشکيان مسعود پزشکيان

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تبیین الزامات 9 گانه اجرای برجام گفت: برای پوشش دادن برجام دولت باید توصیه های مقام معظم رهبری را رعایت کند؛ همچنین شورای امنیت ملی نیز باید نظارت داشته باشد.


وی با تأکید بر تسریع تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام افزود: این مسؤولیت به شورای امنیت ملی واگذار شده است، آنها باید کاری که رهبری فرموده را انجام دهند؛ مجلس معمولا در این گونه روندها دخالت نمی کند؛ بنده از ابتدا معتقد بودم مسأله برجام باید از بالا حل شود .


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس که باید محل وحدت و یکصدایی باشد و نباید به دلیل بررسی مسائل جاری کشور جامعه را دچار معضل کرد، اظهار داشت: مسائل به این مهمی همانند برجام سیاست دهی بزرگی همانند رهبر معظم انقلاب می خواست و لزومی نداشت که این مسأله به مجلس وارد شود.


وی ادامه داد: مسائل تخصصی موضوعی نیست که بتوان در آن ریز شد، الزامی برای توضیح دادن کارهای تخصصی به مردم وجود ندارد؛ متأسفانه برخی بدون هیچ گونه اطلاعی درباره مسائل تخصصی اظهار نظر می کنند.


پزشکیان با بیان این که رهبر انقلاب و حضرت امام(ره) بارها بر وحدت جامعه تأکید کرده اند، ابراز داشت: چیزی که کشور را می شکند و از پای در می آورد نبودن وحدت و انسجام است، از آنجایی که مسیر تعریف شده طی نمی شود در نتیجه ارزیابی و نظارت بر مسیری که جهت گیری آن روشن نیست بسیار سخت است.


وی عنوان کرد: کسی می تواند مسأله ای را پیش بینی کند که بر اساس برنامه پیش برود، امروزه ناگهان مشاهده می شود که شخصی که تازه از خواب بیدار شده سخنی می گوید برنامه ها را بر هم می ریزد، مشکل کشور حرکت نکردن در چارچوب برنامه است.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر برنامه ای نوشته شده باید طبق آن پیش رفت و تا زمانی که پایان پیدا نکرده نباید سخنی دیگر گفت؛ باید کلمه طیبه که ثابت و استوار است بیان شود.


وی با اشاره به فضای پس از برجام اضافه کرد: فضای پس برجام را مسؤولان و دست اندرکاران تشکیل می دهند که برخی آن را بسیار زشت و و برخی دیگر آن را بسیار خوب جلوه می دهند، آنچه که واقعیت و درست است را آنگونه که باید گفته نمی شود چون اگر واقعیت ها گفته می شد دیگر چند صدایی وجود نداشت.


پزشکیان با بیان این که دوران پس از برجام را هر کس با دیدگاه خود نگاه و تفسیر می کند، گفت: به همین دلیل است که تناقض گویی، تعدد گویی و سیاه نمایی و بزرگ نمایی شکل می گیرد؛ تحریم ها بر ایران هزینه های بسیاری ایجاد کرده است.


وی افزود: پدید آمدن پدیده ای به نام بابک زنجانی به این دلیل به وجود آمده که ما توانایی فروش نفت را نداشتیم، این فرد به راحتی می گوید که دو میلیارد یورو برای من پول خرد است؛ مملکت به جایی رسیده که این فرد چنین اظهارنظرهایی می کند، این فرد چگونه با چنین مبالغی دست پیدا کرده که این مسأله به دلیل رانت های ایجاد شده است./1323/پ200/ج

ارسال نظرات