۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۶۶۱
معاون قرآن و عترت اداره ارشاد اصفهان:

مسابقات قرآن کریم رکن توسعه فرهنگ قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به رتبه نخست اصفهان در سطح کشور از نظر تعداد ثبت نام در چهاردهمین دوره آزمون مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت ارشاد، گفت: مسابقات قرآنی از ارکان توسعه فرهنگی قرآنی در کشور است.
مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در 24 حوزه قرآنی در استان اصفهان در تاریخ 22 آبان ماه برگزار می‌شود و استان اصفهان رتبه نخست از نظر تعداد ثبت نام در این آزمون در کشور را دارا است.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان آموزش قرآن کریم را از ارکان توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری این دور مسابقات شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه‌های سنی جوان و نوجوان و توسعه بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های قرآن و معارف است.

 

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست و کاشان، نطنز و آران و بیدگل رتبه‌های بعدی از نظر تعداد شرکت کننده از استان اصفهان در این دور مسابقات را دارند، خاطرنشان کرد: مؤسسه مکتب القرآن بادرود، امیرالمؤمنین کاشان و جامعه القرآن اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مؤسسات قرآنی از نظر تعداد شرکت کنندگان استان اصفهان در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا می‌باشند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به 15 رشته امتحانی چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: 8 رشته مربوط به حفظ یک تا کل و 7 رشته مفاهیم از جمله رشته‌های امتحانی چهاردهمین آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در مجموع 6 هزار و 532 نفر در رشته حفظ و 2 هزار و 70 نفر در رشته مفاهیم از استان اصفهان در این آزمون ثبت نام کردند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیرامون جوایز آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: 15 نوع جایزه به شرکت کنندگان و حائزین رتبه‌های برتر در آزمون سراسری قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا می‌شود که شامل کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات عالیات، مشهد مقدس و جوایز نقدی است همچنین اعطای گواهینامه پایان دوره برای کسانی که به حد نصاب نمره رسیدند انجام می‌شود و لوح تقدیر به تمامی شرکت کنندگان در این آزمون اهدا خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی نگارگری آیات گفت: این جشنواره در 9 استان از جمله استان اصفهان برگزار می‌شود و اصفهان در رشته‌های نگارگری، طراحی نقوش سنتی و طراحی نگارگری؛ خراسان رضوی در شعر و نغمات، آذربایجان شرقی در وبلاگ نویسی و آواها و نغمات، بوشهر در فیلم مستند و انیمیشن، همدان در تصویرسازی، خوزستان در نقاشی و نقاشی خط، زنجان در پوستر و گرافیک، تهران در فیلم‌نامه و نمایشنامه نویسی و قشم در بخش کودک و نوجوان در این جشنواره حضور خواهند یافت.

 

حجت الاسلام یعقوبی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 20 دی ماه 94 و افتتاحیه نمایشگاه 15 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود./1304/202/ب1

ارسال نظرات