۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۲۰۰۹
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد؛

گسترش خدمت رسانی به زائران اربعین در ایران

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش توجیهی و آموزشی مبلغان اربعین گفت: اربعین، بزرگ ترین اجتماع جهانی است که بهترین فرصت را برای ترویج اسلام فراهم می کند؛ مبلغان باید هوشمندانه و بدون هر گونه رفتار احساسی، وظیفه خود را انجام دهند.
حجت الاسلام قاضي عسگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در همایش توجیهی آموزشی مبلغان اعزامی اربعین که در قم برگزار شد، اربعین را یک فرصت ویژه برای ترویج اسلام دانست و اظهار داشت: بزرگ ترین اجتماع جهانی در اربعین حسینی شکل می گیرد و بهترین فرصت برای ترویج اسلام است.

 
وی قرائت زیارت اربعین را به عنوان یکی از نشانه های مؤمنان، خاطرنشان کرد و گفت: به متون اسلامی که مراجعه شود، اربعین برای شیعیان، یک علامت برای قیام است و نشانه ای از نشانه های مؤمن در قرائت زیارت اربعین است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: اربعین یک امر مهم و حساس در این برهه زمانی است؛ در کامل الزیارات نیز آمده است، اگر زیارت یکی از ائمه معصوم(ع) با خطر مواجه شود، زیارت آن حضرت ضروری نیست، در حالی که زیارت امام حسین(ع) در هر صورت وارد شده است.
 
وی کربلا را پایگاه انقلابیون دانست و ابراز کرد: محل زیارت سالار شهیدان در طول تاریخ، پایگاهی برای انقلابیون بوده است؛ در زمان متوکل عباسی چندین بار مضجع شریف امام حسین(ع) را به زیر آب بردند تا کسی به زیارت نرود و در آخر هم موفق به این امر نشدند؛ مسلمانان و محبان ابا عبدالله الحسین(ع) از حرم ایشان، الهام و امید می گیرند و آماده جهاد می شوند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: شعارهای عاشورا الهام بخش کسانی است که در حال مقابله با استکبار هستند؛ در زمان حکومت بعث عراق، صدام اجازه نمی داد علاقه مندان به سالار شهیدان از کشورهای دیگر در اربعین به عراق بروند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: هر ساله بین 15 تا 20 میلیون نفر در این اجتماع آیینی شرکت می کنند؛ بهترین استفاده معنوی از این اجتماع بزرگ جهانی باید به عمل آید و لازمه آن رعایت چند نکته است.
 
وی به سفارش رهبر معظم انقلاب درباره اربعین سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: این اجتماع برای ما بسیار مهم و حیاتی است و از انجام هر اقدامی که ممکن است جلوی آن را بگیرد، باید پرهیز کرد؛ رهبر بصیر جمهوری اسلامی ایران به بنده سفارش کردند، تصویر ایشان را در مسیر نصب نکنیم.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دوری از تفرقه افکنی در اربعین حسینی توصیه و تصریح کرد: برخی جریان های به ظاهر شیعی به دنبال بهره های سیاسی در این اجتماع بزرگ هستند و باید جلوی هر گونه تفرقه افکنی گرفته شود؛ مبلغان اربعین، کاملا هوشیارانه در این عرصه قدم گذارند و حرکت های احساسی زود گذر از خود بروز ندهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از به حاشیه راندن هدف اصلی اربعین به دست استکبار هشدار داد و افزود: این اجتماع جهانی تأثیر زیادی در ترویج و اتحاد اسلام گذاشته است و نباید اجازه داد که به مسائل حاشیه ای کشیده شود؛ اربعین توریست های زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است که مقدمات گسترش اسلام به تمام نقاط جهان است.
 
وی به خدمت رسانی های اهالی عراق به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین، بهترین غذا و پذیرایی را کاملا رایگان، در اختیار زائران امام حسین(ع) می گذارند و درب خانه های خود را به روی همه زائران باز می کنند؛ پای زائران را شست و شو می دهند و به این عمل افتخار می کند؛ در کجای دنیا چنین خدمت عاشقانه ای سراغ دارید.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از گسترش خدمت رسانی در اربعین حسینی به طرف ایران خبر داد و افزود: در سال گذشته، این خدمت رسانی ها به طرف ایران نیز کشیده شده و مردم ایران نیز در ثواب خدمت رسانی به زائران اجتماع بزرگ اربعین حسینی سهیم شده اند./840/پ202/ف
ارسال نظرات