۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۵۱۷
کارشناس ارشد غرب آسیا مطرح کرد؛

اشتباه راهبردی غرب در تقسیم تروریسم به خوب و بد/ تلاقی سیاست، قدرت و جنایت در حوادث پاریس

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد غرب آسیا تقسیم تروریسم به خوب و بد را اشتباه راهبردی غرب دانست و حوادث تروریستی که داعش در پاریس انجام داده را تلاقی قدرت و جنایت و سیاست ارزیابی کرد.
سعدالله زارعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی کارشناس ارشد غرب آسیا شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، درباره حوادث تروریستی ضاحیه بیروت و پاریس، گفت: آنچه این روزها شاهد هستیم تلاقی سیاست و قدرت و جنایت است، سیاست و جنایت در این حادثه دو روی یک سکه هستند.
 
وی افزود: مبدا داعش که به جان خاورمیانه مظلوم افتاده و همه نوع جنایت مرتکب شده خود غربی ها هستند، این مساله را اسناد منتشر شده از سوی غربی ها نشان می دهد و به هیچ وجه قابل انکار نیست.
 
زارعی با بیان این که این حادثه یک برنامه طراحی شده است، گفت: من معتقدم ممکن است درباره حوادث فرانسه نیز یک طراحی باشد.
 
سعدالله زارعی دیدگاه جمهوری اسلامی را مبتنی بر نفی اشغال توسط آمریکایی ها و غربی ها و نفی تروریسم توسط گروه های تروریستی دانست و بیان داشت: تروریسم در منطقه ما از یک هرج و مرجی تغذیه می کند که در درجه اول مبتنی بر زورگویی کشورهای مستکبر است.
 
وی افزود: غربی ها نمی توانند بگویند ما تروریسم را به دو دسته خوب و بد تقسیم می کنیم و این اشتباه راهبردی غرب بود.
 
زارعی بیان کرد: هنوز زود است که نظر قطعی درباره حوادث فرانسه بدهیم؛ چرا در فرانسه مراکز پلیس و نهادهای امنیتی مورد تهاجم قرار نگرفتند، این جزو مواردی است که باید روی آن تامل کرد.
 
کارشناس ارشد غرب آسیا بیان داشت: اولاند مقوله تروریستی را به ارزش ها ربط می دهد و آن را موضوعی جهانی اعلام می کند، یک مقام ارشد کلیسا در اروپا می گوید شاهد جنگ جهانی سوم خواهیم بود، اینها یعنی چه؟
 
وی افزود: من تصور می کنم بعید نیست غربی ها یا به دلیل انفعال یا برای بازسازی اعتبار خودشان و یا هجمه علیه ملت های مسلمان اقداماتی انجام دهند و البته قضاوت در این باره زود است.
 
این تحلیلگر مسائل بین الملل موضع گیری دیر هنگام دولت در خصوص حادثه تروریستی ضاحیه بیروت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما در زمینه تحولات منطقه ای باید صریح تر و سریع تر عمل کنیم، وقتی رییس جمهور درباره حوادث پاریس پیام می دهد و البته لازم هم هست که محکوم کند اما یادآوری کند که در یمن و منطقه چه می گذرد و چرا در این موضوعات جامعه جهانی سکوت می کند.
 
زارعی اظهار داشت: در پرونده ضاحیه چرا دولت هایی که گفتند دوش به دوش فرانسه ایستاده ایم، دوش به دوش مردم لبنان قرار نگرفتند و بسیار راحت از کنار این حادثه دردناک گذشتند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات