۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۵۲۰
حجت الاسلام مومنی:

کسب معرفت بهترین راه گذر از غفلت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: انسانی که در پی گذر از غفلت است باید نسبت به اسرار امام حسین(ع) که «سرالله»است معرفت پیدا کند در این صورت به سمت آگاهی گام برداشته است.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید حسین مومنی شب  23آبان در حسینیه روضه العباس شرق تهران  با اشاره به حدیث معروف ثقلین گفت: پیامبر اسلام دو چیز گرانبها را در برای انسان قرار داد که آن دو قرآن و عترت است که این ها از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا در حوض کوثر بر پیامبر(ص) فرود آیند.

حدیث ثقلین انسان را از گمراهی نجات می‌دهد

وی ادامه داد: کسی که متمسک به این دو باشد هرگز گمراه نمی‌شود و متمسک به قرآن دارای دو ویژگی است نخست تلاوت قرآن و دوم فهم معنی قرآن؛ اگر کسی بخواهد به ظلالت و گمراهی کشیده نشود باید به این دو اهمیت قائل باشد.

حجت الاسلام مومنی اضافه کرد: اگر کسی تمایل به تمسک به اهل بیت (ع) را داشته باشد باید چند ویژگی را در خود پرورش دهد که آن ها عبارتند از معرفت، محبت و پذیرش ولایت؛ این ویژگی ها در زیارت عاشورا به طور صریح بیان شده است.

امام حسین«سر الله»است

این خطیب در تشریح سخن پیامبر(ص) در مورد کسب معرفت نسبت به امام حسین(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) «سرالله» است این نشان از این است که انسان باید نسبت به اسراری که در ایشان است معرفت پیدا کند و آدم باید در این سیر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: دو نشانه بارزی که از زیارت عاشورا می‌شود برداشت کرد موالات و برائت است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه پیروی انسان از کسی مستلزم دوست داشتن و حب آن شخص است ادامه داد:  وقتی انسان کسی را قبول داشت به حرف های آن شخص گوش می‌دهد؛ برای پیروی ازاهل بیت اول مرتبه حب است.

کسب معرفت بهترین راه گذر از غفلت است

حجت الاسلام مومنی با طرح سوالی که چرا ما نسبت به احادیث و سخنان اهل بیت(ع) کم توجه هستیم پاسخ داد: آنچه که ما را از انجام این بیانات غافل می‌کند نادرست رفتن مسیر است به گونه ای که انسان نسبت به معصیت ها آگاهی دارد ولی نسبت به اهل بیت معرفت ندارد.

وی اضافه کرد: انسانی که به مرحله معرفت برسد در تمام کارهایش و لحظه به لحظه زندگیش بهترین برنامه و بیشترین استفاده را دارد.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: وقتی برای شرکت به عزاداری‌ها آماده می‌شوید همیشه به این مطلب فکر کنید که آخرین باری است که وارد عزاداری می‌شوید.

این خطیب اظهار داشت: وقتی انسان مرحله معرفت را به خوبی گذراند به مرحله محبت گام گذاشته در این مرحله انسان رهبر خود را در هیچ شرایطی ترک نمی‌کند.

وی ادامه داد: مرحله ای که بعد از محبت برای شخص نمایان می‌شود پذیرش ولایت امام معصوم (ع) است در این مرحله انسان خود را بسان میتی در دست غسال می‌بیند.

برادران هیاتی باید با قرآن رفیق باشند

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: برادران هیاتی باید با قرآن رفیق باشند چرا که امام حسین(ع) در هیچ شرایطی تلاوت قرآن را ترک نکردند.

این خطیب اظهار داشت: آنچه که رزق اشک برای امام حسین(ع) افزایش می‌دهد احترام به والدین است.

مصباح به معنای نور مطلق است

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در مورد امام حسین(ع)«ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» گفت: مصباح در معنای اصلی به معنای نور مطلق است از این مطلب فهمیده می‌شود که امام حسین(ع) نور خداست و هر کسی با این نور همراه شود هرگز در گمراهی و سیاهی قرار نخواهد گرفت.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: اگر خداوند انسان را دوست داشته باشد در دل او دو نعمت محبت امام حسین(ع) و زیارت ایشان را قرار می‌دهد./9668/پ202/ب

ارسال نظرات