۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۰۲۶۷۳
آیت الله علما:

تألیفات قابل فهم و با محتوا باشند/ کشور با نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی پیشرفت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان این‌که تألیفات باید برای مردم قابل فهم و با محتوا باشد، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ما نهادینه شود زیرا افزایش آگاهی جامعه و نسل جوان و پیشرفت در تمام عرصه ها را به دنبال داشته و موجب اقتدار بیشتر کشور می شود.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مسؤولان اداره کتابخانه های استان کرمانشاه ظهر امروز با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.

 

آیت الله علما در این دیدار اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ما نهادینه شده و بیش از این مورد توجه قرار گیرد زیرا افزایش آگاهی جامعه و نسل جوان، پیشرفت در تمام عرصه ها را به دنبال داشته و موجب اقتدار بیشتر کشور می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: بسیاری از بزرگان و عالمان دینی ساعات فراوانی از عمر خود را صرف مطالعه و آموختن می کردند و در هیچ شرایطی دست از یادگیری بر نمی داشتند، اما امروزه با وجود ماهواره و دیگر وسایل ارتباطی، تمایل جوانان و نوجوانان به مطالعه کم شده و سرانه مطالعه کشور کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به سبک زندگی علامه طباطبایی و آیت الله گلپایگانی تصریح کرد: علامه طباطبایی فقط در روز عاشورا و شب 21 رمضان دست از مطالعه می کشید و در بقیه ایام سال هیچ گاه مطالعه را ترک نمی کرد، آیت الله گلپایگانی نیز ساعات فراوانی را صرف مطالعه می کرد تا در کلاس های خود، با اطلاعاتی کامل حضور یافته و پاسخگوی شبهات و ابهامات باشد.

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: آموزه های کتاب ها هیچگاه کهنه نشده و همواره طراوت و تازگی خود را حفظ می کند، همانگونه که کتاب های ابوعلی سینا همچنان آموزه های تازه و پر باری در اختیار انسان قرار می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید اقدامات مناسبی در مقابل حربه های دشمنان اسلام صورت گیرد، باید با ایجاد جاذبه کشش در مسائل فرهنگی، جوانان را به حرکت به سوی آموختن ترغیب کرد.

 

آیت الله علما در پایان تأکید کرد: در زمینه تألیف کتب نیز باید نظارت مستمر صورت گیرد و تألیفات قابل فهم و با محتوا در اختیار عموم مردم قرار گیرد./857/202/ب1

ارسال نظرات