۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۹۷۸

چندخبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اداره‌کل ورزش و جوانان مرکزی، برگزاری دویست‌وبیست‌وهفتمین نشست کتاب‌خوان در اراک و برگزاری بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج استان مرکزی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در از استان مرکزی، مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات قرآن کریم ورزشکاران و جوانان در بخش بانوان در رشته‌‌های قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ و مفاهیم 24 آبان ‌ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی 5 مرداد اراک برگزار شد.

 

بنابراین گزارش: در این مرحله از مسابقات زهره خانمحمدی و محدثه مومنی برگزیدگان رشته قرائت ترتیل در بخش‌های ورزشکاران و جوانان، شرمین خانمحمدی و عادله شیخی نیز در رشته قرائت تحقیق در دو بخش ورزشکاران و جوانان به مرحله استانی راه یافتند.

 

همچنین در رشته حفظ یک جزء جوانان سمیرا خاکی نهاد و در بخش ورزشکاران نیز حنا کارونی رتبه‌های اول را از آن خود کردند.

 

سهیلا حسینجانی و شیما مؤمنی در دو بخش ورزشکاران و جوانان در رشته حفظ 3 جزء مقام اول را به خود اختصاص دادند و زهرا عباسی در رشته حفظ 10 جزء و اعظم سیفی در رشته حفظ 20 جزء به عنوان نفرات منتخب بخش جوانان شناخته شدند.

 

نفرات برتر هر رشته با اهدای لوح و هدایای نقدی تقدیر شده و به مرحله استانی که در آذرماه برگزار می‌شود راه خواهند یافت، این مرحله در شهرستان خمین خواهد بود، البته طبق گفته مسئولان فعلاً در حال جمع‌بندی اسامی مرحله مقدماتی هستند و زمان دقیق مرحله استانی مشخص نیست.

 

برگزاری دویست‌وبیست‌وهفتمین نشست کتاب‌خوان در اراک

دویست‌وبیست‌وهفتمین نشست کتاب‌خوان کشور و ششمین نشست استان مرکزی، با محوریت ماه محرم و نهضت عاشورا به میزبانی شهرستان اراک و به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، سه شنبه، 26 آبان برگزار می‌شود.

 

امین کمالوندی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در رابطه با چگونگی برگزاری این نشست به خبرنگار ایکنا، گفت: خوشبختانه نشست‌های کتاب‌خوان مورد استقبال کتابداران، قشر فرهیخته و عموم مردم قرار گرفته است، البته تبلیغات مناسب در این زمینه یکی از ابزارهای مهم و موفقیت‌آمیز تلقی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در اولین نشست کتاب‌خوان سعی کردیم تمامی ابعاد و اهداف برگزاری این نشست را برای مخاطبان تشریح کنیم، خوشبختانه حضور فعال و اعلام آمادگی شرکت‌کنندگان برای حضور در این نشست حاکی از موفقیت‌آمیز بودن این طرح دارد.

 

کمالوندی به اهمیت و جایگاه کتاب‌خوانی پرداخت و اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیار لازم است که این سلسله نشست‌ها با قوت بیشتری برگزار شود، با نهادینه شدن این فرهنگ غنی در جامعه می‌توان انتظار داشت فرهنگ کتاب‌خوانی به سمت و سوی فرهنگ عمومی هدایت شود.

 

برگزاری بیش از 500 عنوان برنامه در هفته بسیج استان مرکزی

حسن گلشن‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 24 آبان‌ماه در نشست خبری هفته بسیج در تشریح برنامه‌های این هفته گفت: هفته بسیج از 29 آبان ماه همزمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری بیش از 500 برنامه همزمان با این هفته در سطح استان خبرداد و بیان کرد: به دلیل حجم برنامه‌ها بخشی از آنها قبل از هفته بسیج، بخشی در طول هفته و تعدادی نیز بعد از هفته بسیج اجرایی خواهد شد.

 

گلشن‌زاده با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات یقین حدیث عشق می‌دهد اظهار کرد: بسیج از برکات و الطاف خداوند متعال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که به دستور حضرت امام(ره) به ملت ایران ارزانی شد و حضرت امام(ره) امنیت کشور را بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بسیج میلیونی مردمی سپردند و این نشان از اقتدار و عظمت این نهاد دارد.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی حفاظت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دفاع همه جانبه از انقلاب را فلسفه اصلی تشکیل بسیج توسط حضرت امام(ره) برشمرد و افزود: آثار این دفاع در همه عرصه‌ها بخصوص در دوران هشت ساله دفاع مقدس به خوبی مشهود است، نقش بسیج در دفاع مقدس، جنگ فرهنگی و علمی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و قطعاً این نهاد با روحیه بسیجی در جنگ اقتصادی کنونی جامعه نیز همانند همیشه پیروز میدان خواهد بود./842/203/ب1

ارسال نظرات