۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۰۳۴۶۱
معاون بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء خبر داد؛

ظرفیت پذیرش 5 هزار دانش پژوه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری آمل

خبرگزاری رسا ـ معاون بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: با تحقیقات و مطالعات فراوان مقرر شد تا مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری در شهر آمل راه اندازی شود که طراحی های زمین آن صورت گرفته و با افتتاح این مرکز بزرگ حدود پنج هزار دانش پژوه می توانند از امکانات آن استفاده کنند.
معاون بنياد اسراء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی روح اللهی، معاون بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امشب در دیدار شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر آمل که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که در طول تاریخ، فلسفه، کلام و فرهنگ در اختیار آملی ها بوده است، گفت: تهاجم فرهنگی دشمنان در راستای مقابله با اندیشه های ناب دینی است که فرهنگ و دین ما را هدف قرار می دهند.


حجت الاسلام روح اللهی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ و دین نباشد آرامش، آسایش، اقتصاد و همه امور از بین رفته و جامعه بشری دچار مشکل اساسی می شود.


وی تصریح کرد: با دستور حضرت آیت الله جوادی آملی احداث مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل به عنوان مرکز بزرگ علمی در راستای گسترش فعالیت حوزه های علمیه شمال کشور در حال اجرایی شدن است.


معاون بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: با تحقیقات و مطالعات فراوان مقرر شد تا این مجتمع بزرگ حوزوی در شهر آمل راه اندازی شود که طراحی های زمین آن صورت گرفته که با افتتاح این مرکز بزرگ حدود پنج هزار دانش پژوه می توانند از امکانات آن استفاده کنند.


حجت الاسلام روح اللهی با بیان این که راه اندازی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل ثمرات و برکات ارزشمندی ایجاد می کند، گفت: ضرورت دارد حمایت های ارزشمندی در راستای راه اندازی آن صورت گیرد که می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت های حوزوی و پژوهشی باشد.


وی با اشاره به این که ساخت مسجد  به مساحت هفتصد مترمربع نیز در محوطه این مجتمع در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: امید داریم شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل مساعدت لازم در راه اندازی مجتمع بزرگ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) داشته باشند که با ساخت آن سرمایه ای بزرگ و ارزشمند می شود.


فرزین محمودی پاتی، سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل در این نشست با بیان این که آمل دارای سبقه تاریخی عظیمی در حوزه اسلام و تشیع است، افزود: ضرورت دارد اقدامات ارزشمندی در راستای پاسداشت این افتخارات ارزنده و والا صورت گیرد.


وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که با بررسی ها و مطالعات تاریخی در دستور کار دوره چهارم شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل قرار دارد احداث میدان علویان بر مبنای معماری اسلامی است.


محمودی پاتی تصریح کرد: ساخت مناره در ورودی شهر آمل براساس معماری اسلامی و برگرفته از معماری مناره مسجد امام حسن عسکری(ع) آمل در حال اجرایی شده است که این اقدامات می تواند اصالت تاریخی آمل را نشان دهد.


سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل ادامه داد: نیاز است اقدامات شایسته ای صورت گیرد تا بتوانیم اصالت تاریخی، فرهنگی و مذهبی خود را به بهترین نحو ممکن نشان دهیم تا هر مسافری وارد شهر می شود آن را احساس کند./1314/202/ب3

ارسال نظرات