۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۳۶۳۴
معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری:

علمای دین و فضلای حوزه از فکر و اندیشه خود نظام را تقویت و پشتیبانی کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: روحانیت باید حکومت و نظام را تقویت کند و خاستگاه نظام، حوزه و روحانیت است.
حجت الاسلام مروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد مروی معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خراسان که صبح امروز در اردوگاه مازندران برگزار شد گفت: با توجه به بازخوانی فرمایشات رهبری باید افرادی از قبل مامور می شدند و محورهای کاربردی ایشان در مورد روحانیت و حوزه کار و برای عملیاتی کردن آن راهکاری انجام میشد


معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد :باید جنبه عملیاتی به فرمایشات رهبری داشت که راهکار ایشان بسیار سرنوشت ساز می باشد


وی فرمایشات رهبری در خصوص حوزه را جدی و راهگشا دانست و افزود: سفر چندین سال پیش رهبری به قم عمده مسائل حوزه بود که وضعیت ده سال آینده حوزه را بررسی و نسبت به این قضیه راهکار عملی دادند


حجت الاسلام مروی در ادامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حوزه قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: قبل از انقلاب شعاع ورودی یک روحانی در یک رساله علمیه خلاصه میشد اما امروزه شعاع حضور روحانیت در همه مسائل جهانی است و به برکت انقلاب اسلامی روحانیت می تواند در منابع بین المللی تاثیر گذار باشد و این یک قدرت می باشد.


وی افزود امروزه روحانیت و وجود روحانی در سطوح بین المللی موثر است و این را باید قدر دانست که در طول تاریخ سابقه نداشته است.


معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در دوره صفویه علما نقش فعالی در مسائل دین  داشتند اما امروزه در کلیه مسائل جهان حضور و موثر هستند


وی در ادامه به این نکته که بعضی منحرفین به حکومت آخوندی و غیرآخوندی اشاره می کنند افزود این یک ادعای باطل است و این ها کسانی هستند که نه به انقلاب و نه به روحانیت اعتقاد دارند.


حجت الاسلام مروی خاطر نشان کرد:این گونه افراد دشمنان انقلاب و روحانیت می باشند و هدفشان این است که حکومت و جامعه را از رهبری امت خالی کنند.


وی ادامه داد روحانیت باید حکومت و نظام را تقویت کند و خاستگاه نظام، حوزه و روحانیت است و باید علمای دین و فضلای حوزه از فکر و اندیشه خود نظام را تقویت و پشتیبانی کنند.


معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری به بعضی از ابزارهای دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: باید راهکارهای دشمن را دانست، جامعه به روحانی باسواد نیاز دارد روحانی که هم سواد و هم ملاشدن و هم جهان بینی اسلام را بلد باشد.


وی در ادامه به فرمایش رهبری نسبت به استکبار اشاره کرد و افزود ایشان می فرمایند اگر ندانیم که استکبار چکار می خواهد بکند، دشمنان ما چه کسانی هستند و از کجا نفوذ می کنند و اگر متوجه نباشیم که در جامعه ما چه می گذرد و چه مشکلاتی وجود دارد و علاجش چیست و اگر اطلاع نداشته باشیم که در جبهه بندی های امروز جهان چه جایگاهی داریم نمی توانیم نقش واقعی خود را ایفا کنیم.


حجت الاسلام مروی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که می فرمایند : (العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس) افزود: یک روحانی باید زمان شناس باشد.


وی گفت: عارف به زمان کسی است که در حوادث، اتفاقات و شبهه هایی که به وجود می آید باید زودتر از زمان،زمان را ببیند و عالم و عارف به زمان باشد.


معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: امروزه دشمن تنها ابزاری که به آن امید بسته ایجاد اختلاف و جنگ های فرقه ای است و باید مواظب این قضیه بود
.


وی در ادامه به مبحث تشیع انگلیسی پرداخت و اظهار کرد: شیعه انگلیسی باید برای مردم و اینکه با چه هدفی به جود آمده تببین شود
.


حجت الاسلام مروی تفکر تشیع انگلیسی را تفکر داعشی دانست و افزود: هدف اینها ایجاد اختلاف در بین جامعه اسلامی می باشد.

وی چند راهکار را برای مبارزه با دشمن عنوان کرد و افزود: یکی از این راهکارها بازدارندگی می باشد که رهبر معظم انقلاب نسبت به این بازدارندگی تاکید نموده اند.


معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با توجه به این که باید هدف دشمن را فهمید تاکید کرد: باید قدرت بازدارندگی را افزایش داد و نگذاشت دشمن در توطئه ها و نقشه های فرهنگی موفق شود.


وی اشاره کرد: امروز دشمن وحدت را در نظر گرفته است و باید در مقابل این محکم ایستاد و این وظیفه روحانیت و علمای دین هست.


خاطر نشان می شود در پایان این اجلاسیه از پنج نفر مدیران پیشکسوت حوزه علمیه خراسان از جمله حجج اسلام ربانی مدیر مدرسه علمیه فولاد تربت حیدریه،دیانی مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر،امامی مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج)، ایزدی مدیر مدرسه امام صادق (ع) بجنورد و علوی مدیر مدرسه حضرت ابالفضل  تجلیل و تقدیر شد./859/201/ب3

ارسال نظرات