۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۹۶۲
کارشناس مسائل اعتقادی:

درک فلسفه اربعین نجات ‌بخش بشریت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی و اعتقادی در تبیین عظمت اربعین گفت: افرادی که می خواهند بشریت را هدایت کنند و از گمراهی نجات دهند، باید فلسفه اربعین را درک کرده و به آن عمل کنند.
حجت‌الاسلام رضا محمدي

حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مسائل تربیتی و اعتقادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این مطلب که اربعین، به معنای کمال است اظهار داشت: اربعین، تجلی و تکامل عاشورا بود؛ عدد 40 حکایت از کمال دارد و به فردی که به سن 40 سالگی می‏رسد، می‏گویند فردی کامل است.

 

کارشناس مسائل تربیتی و اعتقادی با تأکید بر این که عاشورا در اربعین به کمال رسید ابراز کرد: قیام امام حسین(ع) در اربعین و با زیارت اربعین به کمال واقعی رسید؛ افرادی که می خواهند حسینی زندگی کنند باید به اربعین و زیارت اربعین بپردازند.

 

وی به جزئیات زیارت اربعین پرداخت و ادامه داد: زیارت اربعین سه بخش دارد که بخش نخست آن، امام حسین(ع) را غایب فرض می کند و در بخش دوم، سالار شهیدان را حاضر می داند و در بخش سوم، به فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره دارد.

 

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: شناخت فلسفه اربعین، لازمه حسینی زندگی کردن است؛ فلسفه اربعین، نجات بشریت از گمراهی است؛ افرادی که می خواهند مردم را از گمراهی نجات دهند، باید در ابتدا فلسفه اربعین را درک کرده و به آن عمل کنند.

 

وی اربعین را نماد اتحاد حق پویان جهان دانست و افزود: اربعین در خارج از کشور نماد وحدت شده است و شیعه، سنی، یهودی، مسیحی و افرادی که اصلا امام حسین(ع) را نمی شناسند در اجتماع عظیم اربعین شرکت می کنند.

 

کارشناس مسائل تربیتی و اعتقادی در پایان اظهار داشت: تمامی جهانیان از سراسر دنیا که پویای حق هستند، در راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین، برای تحقق بخشیدن به فلسفه اربعین که اتحاد و هدایت بشیریت است، شرکت می کنند./840/ت302/ف

ارسال نظرات