۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۲۵۳
امام جمعه شهرضا:

صرف مال در راه خدا سبب ماندگاری دین می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: دلبستگی به دنیا و جایگاه های زودگذر آن سبب شد تا افرادی در برابر امام حسین(ع) ایستادگی کنند و ایشان را به شهادت برسانند، زیرا به تصریح قرآن و روایات، دنیا این افراد را به خود مشغول کرده بود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، امشب در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان عنوان کرد: ثروت های کلان دوران معاویه سبب شد افرادی به امور دنیا مغرور شوند و در گناه کاری تا جایی به پیش بروند که هیچ سهمی از سعادت دینا نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: امروز هم عده ای هستند که اهل نماز و روزه و ادای واجبات دینی نیستند، این افراد تمام داشته های خود را صرف دنیای خود می کنند و متأسفانه بهره ای برای آخرت خود ذخیره نمی کنند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: دشمن در تهاجم گسترده بر علیه اعتقادات شیعه، به صرف مال در امور دینی ایراد می گیرد، و این در حالی است که صرف اموال مردم در راه دین در قالب خمس و زکات و دیگر بخشش ها، در طول قرن ها و سال ها باعث حفظ دین شده است.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: انسان هیچ گاه از شنیدن موعظه و نصیحت بی بهره نیست، ارزش نصیحت تا جایی است که پیامبر اکرم(ص) از جبرائیل و حضرت علی(ع) از سلمان می خواستند آن ها را نصیحت کنند زیرا اثری در شنیدن هست که در دانستن نیست.

وی گفت: ارزش پند و نصحیت تا جایی است که رهبر معظم انقلاب و مراجع، علی رغم انکه تمام امور دینی را می دانند، باز هم مجالسی در منازل خود برپا می کنند و از وعاظ دعوت می کنند تا به بیان نصایح دینی و احکام شرعی بپردازند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: والدین اگر به دنبال تربیت صحیح فرزندان خود هستند، باید آن را در مجالس وعظ و منبر حاضر کنند تا با تکرار مواعظ دینی و احکام شرعی، نسل خود را در برابر تهاجمات مختلف فرهنگی بیمه کنند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: باید زمینه ترویج و توسعه مجالس وعظ در جامعه فراهم شود، زیرا اینگونه مجالس نقش مؤثری در تربیت انسان ها و ترویج احکام و عقاید شرعی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و عزیمت کاروان های فراوانی برای حضور در کربلا عنوان کرد: شیخ جعفر شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه، 50 فضیلت را برای زیارت امام حسین(ع) ذکر می کند که از ان جمله معادل با انجام یکصد حج همراه پیامبر(ص) و بخشش گناهان زائر است.

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: زمانی که حضرت امام هادی(ع) بیمار شدند، علی رغم انکه خود ایشان حجت خداوند بودند، از یاران خود خواستند تا در کنار مزار امام حسین(ع) برای سلامتی ایشان دعا کنند و علت آن را، استجابت دعا در کنار مزار آن حضرت برشمردند.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: یکی از مهم ترین ارکان زیارت امام حسین(ع)، معرفت به آن حضرت است، همانند جابر بن عبدالله انصاری، که در دوران پس از وفات ایشان، با معرفت کامل برای زیارت آن حضرت اقدام کرد.

وی در پایان گفت: دلبستگی به دنیا و جایگاه های زودگذر آن سبب شد تا افرادی در برابر امام زمان خود، حضرت امام حسین(ع) ایستادگی کنند و ایشان را به شهادت برسانند، زیرا به تصریح قرآن و روایات، دنیا این افراد را به خود مشغول کرده بود./868/202/ب1

ارسال نظرات