۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۰۵۳۶۲
برای نخستین‌بار؛

طرح قرآنی «الکهف‌ و الرقیم» در بین زائران اربعین اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طرح قرآنی «الکهف‌ و الرقیم» با محوریت حفظ سوره فجر برای اولین بار در بین زائران پیاده اربعین حسینی اجرا می‌شود. در طرح «الکهف‌ و الرقیم»، زائران پیاده حسینی می‌توانند از فرصت دو روزه‌ای که برای رسیدن به کربلا دارند، استفاده کرده و به حفظ سوره فجر که در ارتباط با امام حسین(ع) هست، بپردازند.
حجت‌الاسلام مسعود حاجي‌ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري
حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از اجرای طرح قرآنی «الکهف‌ و الرقیم» در بین زائران پیاده اربعین حسینی خبر داد و گفت: این طرح توسط اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پیشنهاد و با همکاری این اتحادیه و ستاد اربعین اجرایی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی ابراز کرد: در طرح «الکهف‌ و الرقیم»، زائران پیاده حسینی می‌توانند از فرصت دو روزه‌ای که برای رسیدن به کربلا دارند، استفاده کرده و به حفظ سوره فجر که در ارتباط با امام حسین(ع) هست، بپردازند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای قرآن و اسلام قیام کردند، عنوان کرد: حفظ سوره فجر در مسیر پیاده‌روی تا کربلای معلا فرصتی را برای زائران فراهم می‌کند تا بتوانند سوغاتی ماندگار را با خود به همراه داشته باشند؛ همچنین حفظ این سوره و تلاوت آن بعد از سفر اربعین حس و حال زیارت را برای زائران تداعی تمام می‌کند.

 

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های تبلیغی کمیته اربعین برای اجرای طرح «الکهف‌ و الرقیم» اظهار کرد: مبلغان و سخنرانان ستاد در مرزها و در موکب‌ها زائران را به حفظ سوره فجر تشویق می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه بعد از انجام این سفر و بازگشت زائران، مسابقه‌ای در خصوص حفظ سوره فجر نیز برگزار می‌شود، افزود: زمان و نحوه برگزاری این مسابقه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نشانیwww.etghan.ir، خبرگزاری حج به نشانی hajj.ir، پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین به نشانیwww.alarbaeen.irـ که زیر نظر کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین فعالیت می‌کند ـ و همچنین کانال‌های تلگرام اربعین به اطلاع علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان این طرح می‌رسد.

 

مسئول کارگروه برنامه و محصولات فرهنگی ستاد اربعین از حضور حجج‌اسلام مرتضی آقاتهرانی، علیرضا پناهیان، سیدمحمد هژبری، سیدکاظم صدیقی و علی ثمری در کاروان‌های پیاده اربعین حسینی خبر داد./1330/د102/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات