۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۳۸۶
اظهارات مهرعلیزاده در تبریز:

آمریکا دشمن ما نیست بلکه حریف ما است

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان جبهه اصلاحات در جمع دانشجویان تبریز گفت: افراد کوچک و کوچک زاده‌ها این تمدن ایرانی را در سال‌های گذشته زیرسؤال بردند.
محسن مهر عليزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن مهر علیزاده، یکی از فعالان جبهه اصلاحات عصر امروز در همایش «ایران پسابرجام» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مذاکره با آمریکا، دست دادن ظریف با جان کری و صحبت تلفنی روحانی با اوباما امری عادی بوده است.


وی ادامه داد: این اتفاقات جنایت نیست، تمدن ایرانی زبانزد همگان است، افراد کوچک و کوچک زاده‌ها این تمدن ایرانی را در سال‌های گذشته زیر سؤال بردند. اسلام ما رحمانی است، مردم در انتخابات خردمندانه سال 92 دنبال اصلاحات بودند، رکود را بی برنامگی‌های دولت احمدی نژاد ایجاد کرد، مسکن مهر 60 متری در بیابان موجب رکود شد.


این فعال جبهه اصلاح طلبان با انتقاد از پرداخت یارانه نقدی ماهانه به مردم، گفت: 45 هزار تومان اکنون به اندازه 8 هزار تومان ارزش دارد، دولت اگر مجبور نبود یارانه‌ای پرداخت نمی‌کرد، یارانه باید به تولید اختصاص می‌یافت و در کنار آن به نیازمندان نیز پرداخت می‌شد.


وی ادامه داد: زمانی که دولت قبلی عقل و خرد را کنار گذاشت و قطعنامه را کاغذ پاره خواند، وضعیت کشور تغییر کرد. 900 میلیارد دلار درآمد نفتی را دولت احمدی نژاد به باد داد، رشد اقتصادی مثبت 6 درصدی به منفی 6 درصد رسید اما از آنجایی که مردم در انتخابات سال 92 با عقلانیت رای دادند فرصتی دوباره برای احیاء کشوری که تخریب شده بود محیا شد.


وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر رفع حصر سران فتنه گفت: توسعه‌ باید همه جانبه باشد و ما در بخش سیاسی نیز توسعه کنیم و برخی رویه‌ها را تغییر دهیم، با توسعه‌ی سیاسی شاهد رفع حصر زندانیان و ممنوع التصویر بودن آقای خاتمی خواهیم بود؛ این مسائل را باید با تدبیر حل کرد.


مهرعلیزاده اعلام کرد: به علت بی اعتمادی تاریخی مردم ایران نسبت به آمریکا مجلس تمام جوانب برجام را بررسی و تصویب کرد، آمریکا دشمن ما نیست بلکه حریف ما است. در دولت احمدی نژاد بلندگو دست افراد حامی دولت بود و ما تا جایی که کتک نخوردیم حرفمان را آن زمان زدیم؛ بعد از آمدن روحانی گرد و غبار از دفتر برخی روزنامه‌ها پاک شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید حل مسأله‌ هسته‌ای بود، اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌های صحیح در دیپلماسی خارجی موجب بسته شدن پرونده 12 ساله در عرض 19 ماه شد و به تبع آن 5 قطعنامه ضد ایرانی ذیل بند هفتم مصوبات شورای عالی امنیت و سازمان ملل لغو شد.


فعال جبهه اصلاحات ادامه داد: دولت یازدهم برخلاف دولت‌های قبلی سیاست خردورزی را در پیش گرفت و علی رغم تهدید‌های کاسبان تحریم و همان‌هایی که قطعنامه را کاغذپاره‌ای بیش نمی‌دانستند توانست موضوع هسته‌ای را ختم به خیر کند. سال‌ها قبل یک قطعنامه علیه عراق به تصویب رسید و تا به امروز این کشور دچار جنگ، خشونت و ترور شده است.


وی با اشاره به سفرهای هیأت‌های خارجی به کشور، بیان داشت: امروز جهان فهمیده که نیروی انسانی و علم ایرانی می‌تواند تکنولوژی غربی را جذب و در این امر سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشد. در پسا برجام ایران اسلامی قطب توسعه در خاورمیانه است. این در حالی است که تا دو سال پیش ایرانیان را به عنوان تروریست می‌شناختند.


مهرعلیزاده با اعلام این که دولت تدبیر به دنبال تعامل با دنیا برای حل معیشت مردم است، ابراز کرد: برنامه ششم توسعه در حال بررسی است و یکی از اهداف اصلی این برنامه جذب هزار میلیارد دلار سرمایه در طول پنج سال و رشد سالانه 8 درصدی است، در ظاهر امری دست نیافتنی است اما امکان تحقق آن با تدبیر مناسب وجود دارد./935/پ202/ج

ارسال نظرات