۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۵۴۸

نشست«دعای مشترک ادیان و مذاهب ابراهیمی برای صلح» در آلمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ «نشستِ دعای مشترک ادیان و مذاهب ابراهیمی برای صلح» در آلمان برگزار شد؛ این برنامه در واکنش به فجایع تروریستی اخیر لبنان، سوریه و فرانسه و با هدف ابراز همدردی با آسیب دیدگان این فجایع و آوارگان خشونت در منطقه انجام پذیرفت.
نشست«دعای مشترک ادیان و مذاهب ابراهیمی برای صلح» در آلمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا،  پس از رایزنی های انجام شده توسط مرکز اسلامی هامبورگ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در آلمان، موسسه خانه ایران در وایمار، شهرداری شهر ارفورت و شورای ادیان این ایالت، «نشستِ دعای مشترک ادیان و مذاهب ابراهیمی برای صلح» در تاریخ 22 نوامبر 2015 برابر با اول آذر ماه 1394 در شهر ارفورت، مرکز ایالت تورینگن آلمان برگزار گردید. این برنامه در واکنش به فجایع تروریستی اخیر لبنان، سوریه و فرانسه و با هدف ابراز همدردی با آسیب دیدگان این فجایع و آوارگان خشونت در منطقه انجام پذیرفت.

 

در این مراسم که با حضور علمای ادیان یهودی، مسیحی و مسلمان در قالب مذاهب کاتولیک، افانگلیش، ارتودکس، شیعه و سنّی برگزار شد هر یک از نمایندگان ادیان و مذاهب با حضور در جایگاه، ضمن توضیح کوتاهی درباره تعالیم دینی خویش پیرامون صلح و محکومیت حرکت­های تروریستی، برای اتحاد، امنیت، صلح و آرامش مردم جهان دعا کردند.

 

در این مراسم که از سوی مرکز اسلامی هامبورگ مورد حمایت بود، آقای سید ابراهیم از شیعیان لبنانی مقیم ارفورت به اتفاق حجّت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن مُخبر معاون مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت، در جایگاه سخن حاضر شدند. در ابتدا آقای سید ابراهیم به معرفی مختصری از جامعه شیعیان ارفورت پرداخت و سپس حجّت الاسلام والمسلمین مُخبر به نمایندگی از سوی مرکز اسلامی هامبورگ ضمن محکومیت تروریسم در هر شکل و با هر شعار، برای تحقق صلح پایدار در جهان دعا کرد.

 

این نشست با قرائت بیانیه مشترک شورای عالی ادیان ایالت تورینگن توسط آقای محبوب، مدیر خانه ایران، پایان پذیرفت.

 

پس از این نشست حجّت الاسلام مخبر در مرکز اسلامی تازه تأسیس شهر ارفوت حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت، با مؤمنین حاضر در مرکز اسلامی شهر ارفوت در نشستی صمیمی در خصوص چگونگی روند رشد و بهینه سازی آن مرکز به تبادل نظر پرداخت و در جریان مشکلات آنان در خصوص اداره مرکز اسلامی ارفورت قرار گرفت.

 

وی ضمن تأکید بر انتقال مشکلات به مسئولین مرکز اسلامی هامبورگ گفت: با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت شیعیان مهاجر به آلمان که اغلب داغ­دیده جنایت­های گروه های افراطی و تروریستی همچون داعش هستند، باید زمینه ارتباط و همدلی و همراهی‌ این عزیزان با همکیشان مسلمانشان افزایش یابد و یکی از بهترین زمینه هایی که می تواند این همدلی و همراهی را به وجود آورد ارتباط با مراکز اسلامی است. مراکز اسلامی نیز در جهت رشد و تعالی خود بیش از هر چیز به حضور، همکاری و همگرایی مؤمنان ساکن در منطقه وابسته است و این همیاری و جدیّت بزرگترین سرمایه مراکز اسلامی است./998/د102/ف

 

منبع: مرکز اسلامی هامبورگ

ارسال نظرات