۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۸۰۸
امام جمعه شهر محمدیه قزوین:

حضور محبان حسینی در مراسم اربعین پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر محمدیه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و عظمت این روز بزرگ، گفت: حضور محبان حسینی در مراسم اربعین پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته است و هر سال بر تعداد این جمعیت افزوده خواهد شد.
موسوي مويني امام جمعه محمديه

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی موینی، امام جمعه شهر محمدیه قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: این حرکت بزرگ نشان از عمق محبت و شور حسینی دارد که در آن محبین اهل بیت بدون هیچ گونه تبلیغاتی به صورت خودجوش به دریای خروشان عشاق حسینی می‌پیوندند.

 

وی ادامه داد: شور و محبت و عشق به امام حسین(ع) سبب شده تا مردم از اقشار و کشورهای مختلف از پیر و جوان، کهنسال و کودک خردسال، زن و مرد حول محور حسین(ع) رفته و در اجتماع بزرگ حسینی شرکت کنند.

 

امام جمعه شهر محمدیه افزود: بی‌شک هر سال بر تعداد این جمعیت اضافه خواهد شد و در سال جاری نیز این حرکت پر شورتر از همیشه انجام خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام موسوی موینی با اشاره به حضور زوار حسینی از سراسر جهان در مسیر پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: حضور جمعیت مردمی از اقصی نقاط جهان نشان از این واقعیت دارد که عشق به اهل بیت مکان و زمان نمی‌شناسد. از این رو هر سال شاهد حضور افرادی از کشورهای مختلف جهان در حرکت پر شور اربعین هستیم.

 

وی پیام این اجتماع بزرگ محبین امام حسین(ع) را چنین عنوان کرد: مردم در این اجتماع بزرگ به صورت عملی به دشمنان نشان می‌دهند که اگر اقدامی علیه مقدسات و مسلمانان صورت گیرد جواب دندان‌شکنی را از این سیل جمعیت میلیونی دریافت خواهند کرد.

 

این استاد حوزه علیه اضافه کرد: این حرکت مردمی بی‌شک برای گروهک‌های تروریستی از جمله داعش که در عراق و سوریه و دیگر کشورها در حال انجام جنایات بی شمار بر علیه مردم بی‌گناه هستند دارد که آن این است که اگر خون مردم به جوش آید با چنین حرکاتی آنها را سرنگون خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی موینی افزود: در حال حاضر در کشور سوریه که زمانی در حال سقوط بود به واسطه بیداری و حضور مردم این کشور و کمک مردم ایران و دیگر کشورها ثبات و امنیت ایجاد شده و هر روز نیز بر این ثبات افزوده می‌شود.

 

امام جمعه محمدیه در پایان تأکید کرد: این موج بیداری و استکبار ستیزی در دیگر کشورها از جمله عراق هم ایجاد شده و هر روز نیز عرصه بر دشمنان تنگ و ثبات و امنیت بر این کشورها حاکم خواهد شد./955/303/ب2

ارسال نظرات