۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۹۰۶
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی:

خدمت رسانی موکب حضرت معصومه به مردم موفقیت آمیز بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مشارکت مردم در خدمات رسانی به زائران در موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را موفقیت آمیز خواند و اظهار داشت: هرچه فعالیت های موکب به مردم واگذار شود، موجب خدمات گسترده تر و بهتر می شود.
بارگيري تجهيزات موکب حضرت معصومه (س) براي ارسال به کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود پارچه باف مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی در این دیدار با بیان اینکه موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها سال گذشته برنامه خود را به مدت هشت روز در شهر کربلا اجرا کرد که طی این مدت به 2 هزار نفر اسکان داد، گفت: در طول این مدت 107 هزار پرس غذای گرم میان زائران توزیع و تلاش کردیم به نحو مطلوب در خدمات رسانی به زائران تلاش کنیم.

 

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره راه اندازی موکب در ایام اربعین امسال افزود: امسال نیز موکب را برپا کرده ایم که افزون بر ارائه خدمات اسکان و پذیرایی، طلاب حوزه علمیه در چادرهای موکب با برپایی گعده هایی اقدام به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ کرده و به شبهات جوانان و نوجوانان پاسخ می دهند.

 

پارچه باف با بیان اینکه دو محل برای استقرار موکب امسال در نظر گرفته شده که یکی از آنها در محل باب بغداد و دیگری مقابل کنسولگری ایران در کربلا است، گفت: موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با توزیع هر وعده 5 هزار غذا بین زائران، از 15 تا 24 صفر در شهر کربلا دایر خواهد بود.

 

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مشارکت مردم در خدمات رسانی به زائران در موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را موفقیت آمیز خواند و اظهار داشت: هرچه فعالیت های موکب به مردم واگذار شود، موجب خدمات گسترده تر و بهتر می شود.

 

وی با تشکر از فعالیت ها و خدمات مسؤولان موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به زائران در ایام اربعین حسینی، گفت: همه ایرانیان زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند و هر اقدام فرهنگی مناسب که سبب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شود، سربلندی همگان خواهد بود.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به برپایی هیئت عزاداری زائرانی ایرانی در کربلا که در قالب موکب امام رضا علیه السلام شکل گرفته است، متذکر شد: اگر بخواهیم شکوه نظام اسلامی را به نمایش بگذاریم، باید جمعیت عزاداران حسینی در یک موکب واحد قرار گیرند تا زمینه از بین رفتن انسجام و اتحاد زائران ایرانی در کشور عراق، فراهم نشود.

 

وی با بیان اینکه موکب امام رضا علیه السلام متعلق به همه ایرانیان است، پیشنهاد کرد که هیئت عزاداری موکب حضرت معصومه سلام الله علیها در قالب موکب امام رضا علیه السلام اقدام به عزاداری کنند تا با همبستگی که بین همه هیئت ها صورت می گیرد اقتدار نظام اسلامی ایران در جهان منعکس شود.

 

هیئت عزاداری موکب امام رضا علیه السلام در 18 و 19 ماه صفر از ساعت 20:30، حرکت خود را از جنب کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا به سمت باب قبله حرم مطهر امام حسین علیه السلام آغاز و از آنجا وارد حرم شده و پس از عبور از بین الحرمین وارد حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام خواهد شد./1330/د102/ف

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات