۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۲۴۵
استاد حوزه علمیه:

‌ثروت و شهوت آخرین راهکار شیطان برای تسلط بر انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: شیطان پول ‌و ‌ثروت و اطاعت از شهوت را آخرین راهکار برای سلطه بر انسان به اصحاب و لشکر خود معرفی می‌کند و سپس می‌گوید اگر کسی به این دو امر گمراه نشد دیگر هیچ وسوسه‌ای بر او اثر گذار نخواهد بود.
306245 306245 306245 306245 306245

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه جمعه 13 آذر به مناسبت دهه سوم ماه صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان باید در حفظ و نگهداری از امانت بسیار کوشا باشد.

 

وی افزود: راز و سخن مردم همانند امانت در نزد انسان قرار دارد به همین سبب نباید آن سخن را در حضور دیگران افشا کرد و راز داری از ویژگی‌های مومنان است.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری تصریح کرد: ظرفیت انسان‌ها در حفظ و نگهداری اسرار دوستان و آشنایان متفاوت است و دشمنی، نادانی، حسادت و دلسوزی دیگران از عمده‌ترین دلایلی است که سبب افشا و بروز این رازها می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف مهم شیطان در گمراهی انسان، بیان داشت: وسوسه از ابزارهای مهم شیطان در گمراهی انسان به شمار می‌رود تا به وسیله آن انسان را از راه صراط منحرف کند و متاسفانه اکثر مردم در امور مادی به  وسوسه‌های شیطان مبتلا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه شیطان به اصحاب خود آخرین راهکار را در برابر انحراف انسان معرفی می‌کند، ابراز کرد: شیطان پول ‌و ‌ثروت و اطاعت از شهوت را آخرین راهکار برای سلطه بر انسان به اصحاب و لشگر خود معرفی می‌کند و سپس می‌گوید اگر کسی به این دو امر گمراه نشد دیگر هیچ وسوسه‌ای بر او اثر گذار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری در ادامه اظهار داشت: انسان‌های با اخلاص که عمل صالح انجام می‎دهند هرگز به دام وسوسه‌های شیطان گرفتار نمی‌شوند اما افرادی که دل خود را در گرو وسوسه‌های شیطانی قرار می‌دهند نباید فکر کنند که آخرت آنان خوب خواهد بود.

 

وی افزود: تاریخ بیانگر افرادی است که دل در گرو آرزوهای بزرگ داشتند و با انجام جنایات درصدد رسیدن به آن امیدهای واهی بودند مانند عمر سعد که در برابر وعده کذایی ملک ری وسوسه و گمراه شد ولی هرگزم به آن نرسید.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری در پایان خاطرنشان کرد: وعده‌های شیطان فریبی است که ارزش‌ها را از انسان می‌گیرد در حالی که وعده‌های خداوند برای نجات انسان سراسر رحمت و مغفرت است./813/202/ب1

ارسال نظرات