۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۵۱۲
رییس مؤسسه مسجد مطرح کرد؛

جایگاه فرهنگ عبادت در ترویج سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی گفت: با ترویج فرهنگ نماز جماعت بسیاری از اهداف مسلمانی محقق می‌شود؛ دلها به هم نزدیک می شود، اهداف الهی جای انگیزه های سیاسی را می گیرد، تعاون و اعتبار زیاد می شود و ارتباط مستحکمی بین نسل گذشته و حال برقرار می شود.
حجت الاسلام تقي قرائتي

حجت الاسلام تقی قرائتی، رییس مؤسسه مسجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که سبک زندگی دارای محتوا و ابعاد گوناگونی است، اظهار داشت: برای اجرای سبک زندگی اسلامی راه های متنوعی پیشنهاد شده ولی تا به حال کسی به وصف آن یعنی اسلامی و قرآنی بودن توجه کاملی نداشته است.

 

مسجد، محلی برای ایجاد اهداف الهی

وی ادامه داد: وقتی می گوییم اسلامی یعنی باید در شیوه زندگی مان از دستورات اسلام و قرآن پیروی کنیم که مصداق کامل آن در نماز است، آن هم به صورت جماعت و در مسجد؛ که در پی این گونه نماز خواندن خیلی از اهداف مسلمانی محقق می شود؛ دلها به هم نزدیک می شود، اهداف الهی جای انگیزه های سیاسی را می گیرد، تعاون و اعتبار زیاد می شود و ارتباط مستحکمی بین نسل گذشته و حال برقرار می شود.

 

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به لزوم تربیت نسل صالح و کارآمد برای آینده ابراز داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب مسأله تکثیر نسل را مطرح می کنند منظورشان ازدیاد معتادان و بی عارهای جامعه نیست، منظورشان اضافه شدن تعداد افراد بدون سرپرست نیست؛ بلکه ایشان لزوم ایجاد نسلی کارآمد و هوشمند برای آینده را مطرح می کنند.

 

وی با اشاره به آسایشگاه های سالمندان به عنوان مصداق بارز سبک زندگی غربی اظهار داشت: در قدیم افرادی که فرزندی نداشتند به آسایشگاه سالمندان برای مراقبت برده می شدند ولی چرا الان با وجود فرزند این کار صورت می گیرد که دقیقا برخلاف مبانی اسلامی است.

 

رییس مؤسسه مسجد حقوق ثابت کارمندان و کارکردن دور از شأن زنان در خارج از خانه را هم خلاف مبانی و سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مشهور است که می گویند وقتی زنی در خارج از خانه مشغول فعالیت بشود دو مرد در خانه زمین گیر می شوند که همه این ها نگرشهای کمونیستی و غربی و ضد مبانی و سبک زندگی دینی و اسلامی است.

 

وی ادامه داد: ما نمی توانیم در مجلسمان مرتب شعار سبک زندگی اسلامی بدهیم و از آن طرف برخی قوانینی که تصویب می کنیم بر خلاف مبانی اسلامی باشد، که اگر ما به قوانین الهی که خدا برای ما قرار داده عمل کنیم نیازی به برخی قوانین ضدارزشی نداریم.

 

حجت الاسلام قرائتی در پایان با اشاره به  ضرورت فرهنگ سازی در مسأله فرزندآوری بیان داشت: اگر می خواهیم خانواده ها رو به فرزند بیاورند باید هزینه ها را کم کنیم و خانه های ویلایی را جایگزین آپارتمان هایی کنیم که بلای جان خانواده ها است و همین مشکل اساسی برای افراد و فرزندانشان شده است؛ و برای عملی شدن این کار بهترین راه این است که دولت زمین در اختیار خانواده ها قرار دهد تا مشکل مسکن خانواده های پرجمعیت برطرف شود./1330/ت302/س

 

ارسال نظرات