۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۶۷۵۴
رییس شورای فرهنگی ریاست جمهوری:

رسانه‌ها تاکنون نظیر راهپیمایی اربعین را به ثبت نرسانده‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اکرمی با بیان اینکه مراسم اربعین امسال بی‌نظیرترین راهپیمایی تاریخ بود، گفت: خبرنگاران و رسانه‌های مختلف، هرگز نظیری را برای آن ندیده اند و چنین شکوهی را تاکنون به ثبت نرسانده‌اند.
حجت الاسلام اکرمي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در جمع پرشور زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در صحن حرم مطهر آن حضرت، واژه اربعین را با تکیه بر آیه 15 سوره احقاف تبیین کرد.

 

وی در ابتدا با بیان اینکه مراسم اربعین امسال بی نظیرترین حادثه تاریخ از نظر جمعیت و کیفیت بود، گفت: خبرنگاران و رسانه های مختلف که از این مراسم پرشور تصویر تهیه کردند و در وصف آن قلم زدند، هرگز نظیری را برای آن ندیده اند و چنین شکوهی را تاکنون به ثبت نرسانده اند.

 

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه زائران از کشورهای مختلف دنیا با پای پیاده و طی مسافت طولانی برای درک زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام در ایام اربعین خود را به کربلا رساندند، خاطرنشان کرد: از دولت و ملت عراق که امنیت این مراسم را تأمین کردند و پذیرای زائران بودند باید تشکر کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی در ادامه و در تبیین واژه اربعین با بیان اینکه در تمام قرآن 4 بار واژه اربعین ذکر شده که دو بار اربعین لیله و دو بار اربعین سنه است، افزود: در قرآن چهل شب و چهل سال را داریم که مربوط به حضرت موسی علیه السلام است.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همه کسانی که چهل سال یا چهل سال به بالا دارند باید به آیه 15 سوره احقاف توجه کنند که در آن انسانها به احسان به پدر و مادر توصیه شده اند.

 

وی اظهار داشت: مسأله والدین در قرآن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که خداوند در برخی موارد والدین را در کنار خود قرار می دهد و می فرماید که خدا را عبادت و به پدر و مادر نیکی کنید و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند که رضایت خداوند در رضایت پدر و مادر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی با بیان اینکه چهل سالگی سن نهایی انسان از نظر معنوی است، گفت: خداوند متعال به فرشتگانش خطاب می کند که هر کاری بنده من در سن چهل سالگی انجام داد را بدون کم و کاست ثبت کنید که این امر اهمیت این دوران و توجه بیش از پیش ما به اعمالمان را می رساند./1330/د102/ف2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات