۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۸۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عناوین افراد نباید معیار مردم در انتخابات قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در انتخاب فرد اصلح در انتخابات آتی معیار را نباید بر عناوین افراد قرار دهیم، گفت: معیار ما برای انتخابات باید شایستگی‌ها، ارزش‌های ذاتی و عملکرد افراد باشد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت احیای موقوفات در جامعه تأکید کرد و گفت: احیای مناسب موقوفات می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی در حوزه دینی و فرهنگی را رفع کند.

 

وی موقوفات را امانت هایی ارزشمند دانست و افزود: ھﻤﮕﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺎﻓﻆ اﻣﺎﻧﺖ ھﺎی واﻗﻔﺎن ﺧﯿﺮاﻧﺪﯾﺶ ﺑﺎﺷﻨﺪ، چون واﻗﻔﺎن ﮐﻪ اﻣﻼک ﺧﻮد را ﺑﺮای اﻣﻮرات ﺧﯿﺮ در ﺟﺎﻣﻌﻪ وﻗﻒ ﮐﺮده اﻧﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻧﺘﯿﺠﻪ و ﺑﮫﺮه ﻣﻨﺪی آن ھﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ روﺣﺸﺎن واﺻﻞ ﺷﻮد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ وﻗﻒ را زﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎز اﺣﯿﺎی ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش اﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺗﻼش ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد.

 

امام جمعه قائمشهر، اﺳﻼم را دﯾﻨﯽ آﯾﻨﺪه ﻧﮕﺮ و ھﺪف ﻣﺪار داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: وﻗﻒ، راھﯽ در ﺟﮫﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ آﯾﻨﺪه و ﮔﺬﺷﺘﻪ اﻧﺴﺎن اﺳﺖ و ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﻋﻤﻞ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺧﯿﺮ و ﺑﺮﮐﺖ ﺑﻪ ھﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ وﻗﻒ ﯾﮏ ﻓﺮھﻨﮓ دﯾﻨﯽ اﺳﺖ اظﮫﺎر داﺷﺖ: ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ اﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه ﺷﺎھﺪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯿﺰان ﻣﻮﻗﻮﻓﺎت در ﮐﺸﻮر ﺑﺎﺷﯿﻢ.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦﮐﻪ ﻣﻮﺿﻮع وﻗﻒ اﻓﺰون ﺑﺮ دﺳﺘﻮر دﯾﻨﯽ ﯾﮏ اﻣﺮ ﻓﻄﺮی اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: وﻗﻒ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ از ﻓﻄﺮت ﻧﻮع دوﺳﺘﯽ اﻧﺴﺎن و در ﺗﻤﺪن ھﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ و ﻗﺒﻞ از اﺳﻼم ﺣﺘﯽ ﻣﯿﺎن اﻧﺴﺎن ھﺎی اوﻟﯿﻪ ﻧﯿﺰ وﺟﻮد داﺷﺖ.

 

وی با بیان این که اوقاف و امور خیریه یکی از حساس و مهم ترین نهادها در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اوقاف میراث دار، متولی و وارث مالی انسان هایی است که مال خود را در جهت ترویج اسلام و مبانی دینی وقف کردند.

 

امام جمعه قائمشهر بر ضرورت خروج موقوفات از غربت تأکید کرد و گفت: اگر موقوفات بخش های مختلف به خوبی احیاء شود به حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز مرتفع خواهد شد.

 

وی نهضت عظیم انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام ناب دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه احیای موقوفات نیز با فرمان امام راحل فراهم شد.

 

امام جمعه قائمشهر بابیان این که موقوفات پشتوانه تأثیرگذاری برای پیشبرد اهداف نورانی اسلام هستند، ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف بهترین راه گسترش فرهنگ دینی در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که وقف و موقوفات تدبیر حکیمانه و دوراندیشانه‌ای بود که اولیای خدا آن را پایه‌گذاری کردند، افزود: امام علی (ع) اول واقف جهان بودند و شیعیان با تبعیت از امام خود سنت و سیره وقف را در طول تاریخ گرامی داشتند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بقاع متبرکه به اهل‌بیت (ع) منتسب هستند و هر کجا این اماکن متبرکه وجود دارند، باید تکریم شوند، افزود: بقاع متبرکه و امام‌زادگان پناهگاه امنی برای مردم و همچنین رشد معنویت در جامعه هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دو انتخابات مهم آینده کشور اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران به حتم همانند گذشته حضوری پرشور در این انتخابات خواهند داشت: گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی انقلاب و نظام را بیمه خواهد کرد.

 

امام جمعه قائمشهر حضور در انتخابات را مسأله ای مهم برشمرد و ادامه داد: بعد از انتخابات هر کسی که منتخب مردم شد دیگران باید به او احترام بگذارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در انتخاب فرد اصلح در انتخابات آتی معیار را نباید بر عناوین افراد قرار دهیم، خاطرنشان کرد: معیار ما برای انتخابات باید شایستگی‌ها، ارزش‌های ذاتی و عملکرد افراد باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مردم باید به عملکرد و شایستگی های افراد رأی دهند، گفت: مردم باید هوشیار باشند تا افراد لایق انتخاب شوند./950/202/ب1

ارسال نظرات