۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۲۴۱
آیت الله طبرسی:

نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت موجب تقویت روحیه امید در افراد جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیاناین‌که نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) موجب افزایش نشاط و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود، گفت: سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به این که درس آموزی از مکتب و سیره انبیاء الهی، جامعه دینی را بیمه می‌کند، اظهار داشت: عشق و دلدادگی مردمان استان علوی تبار مازندران به امام هشتم شیعیان، سابقه دیرینه ای دارد.

 

وی با بیان این که نقش ویژه امام رضا(ع) در گسترش تشیع در جهان اسلام بالاخص ایران بی‌بدیل است، اظهار داشت: امام رضا(ع) با نهادینه کردن تفکر ائمه اطهار(ع) در کشورمان، ایران اسلامی را به کشور سربلندی رسانده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان امام رضا(ع) با توجه به همه تلاش‌ها به نتیجه نرسیدند و امام(ع) با ورود به ایران در پرتو انوار الهی و یاری خداوند عرصه‌ای مناسب برای گسترش اسلام ناب را فراهم کرد و توانست اسلام و شیعه را نجات دهد.

 

وی دوران حیات و امامت امام هشتم را اوج‌گیرى گرایش مردم به اهل بیت(ع) و دوران گسترش پایگاه‌هاى مردمى این خاندان دانست و اظهار داشت: امام رضا(ع) از پایگاه مردمى شایسته‌اى برخوردار بود و در همان شهر که مأمون با زور حکومت مى‌کرد، او مورد قبول و مراد همه مردم بود و بر دل‌ها حکم مى‌راند و نشانه‌ها و شواهد تاریخى ثابت مى‌کند که در این دوران، پایگاه مردمى مکتب على(ع) از جهت علمى و اجتماعى تا حدى بسیار رشد کرده و گسترش یافته بود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امام رضا(ع) یک شخصیت برجسته و بی‌نظیر بود و توانست به خوبی معارف اسلامی و دینی را در جهان اسلام گسترش دهد، بیان کرد: نقش امام رضا(ع) در استحکام مکتب اهل بیت(ع) بی‌بدیل است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران موجب افتخار و سربلندی ملت است، تصریح کرد: باید در تلاش باشیم تا بهره ارزنده ای از این داشته های گرانقدر برای خود فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که وجود حرم امام رضا(ع) به عنوان افتخاری ارزنده برای ما ایرانیان است، ادامه داد: در سال میلیون ها ایرانی وظیفه خود می دانند که به پاس این نعمت الهی به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ رضوی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) موجب افزایش نشاط و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود.

 

امام جمعه ساری، دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که گرایش جوانان به سیره اهل بیت(ع)، سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند، اظهار داشت: گسترش سیره ائمه اطهار(ع) باید به دغدغه همه مسؤولان تبدیل شود تا بتوانند در سایه همدلی و همزبانی به رشد و تعالی حقیقی دست یافت.

 

وی با بیان این که فرهنگ رضوی نیز باید همچون فرهنگ عاشورا جهانی شود، گفت: بسیاری از ملت های آزاده جهان امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) است و فرهنگ رضوی می تواند الگو و نسخه کاملی برای آنها باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان امروز جامعه نیازمند یک الگوی صحیح برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی خود است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز است.

 

امام جمعه ساری به مسأله ولایت مداری ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مردم کشورمان به برکت وجود امام رضا(ع) مردمی ولایت مدار بوده و هستند، ادامه داد: سیره عملی هشتمین امام شیعیان باید به خوبی در میان نسل جوان تبیین و تشریح شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که هیأت‌های مذهبی بسترساز محبت به خاندان اهل بیت(ع) در جامعه هستند، افزود: هیأت های مذهبی حلقه اتصال بین مردم و اهل بیت (ع) هستند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که هیأت های مذهبی در نظام اسلامی ریشه تاریخی دارند، افزود: نقش بسزای هیأت های دینی در حفظ اندیشه های دینی و ترویج آن بسیار آشکار است./950/202/ب2

ارسال نظرات