۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۰۷۲۶۳
همزمان با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا؛

استان آذربایجان شرقی در سوگ امام هشتم غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) سراسر استان آذربایجان شرقی در سوگ امام هشتم غرق در عزا و ماتم شد.
شهادت امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزاداران و سوگواران دهه پایانی ماه صفر امروز در سوگ شهادت امام هشتم شیعیان، در شهرها و روستاهای سراسر استان آذربایجان شرقی سوگوار و غرق در ماتم و اندوه هستند، عزاداران تبریز نیز در میادین اصلی شهر تجمع و به ساحت حضرت بقیت الله الاعظم عرض ارادت کردند.


بنابر این گزارش، امروز با وجود بارش برف و سرما از اولین ساعات امروز؛ مصادف با سی ام صفر، دستجات سینه زنی و زنجیرزنی همچون سال های گذشته در سراسر استان به حرکت درآمدند و به مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بر سر و سینه زدند و عشق به خاندان اهل بیت و امام رضا را به نمایش گذاشته اند.


همچنین تعدادی از دسته های عزاداری و هیأت های حسینی در مساجد، تکایا، حسینه‌های شهر سوگوار هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند. امروز هیات های مذهبی تبریز با شروع عزاداری از مساجد به سمت میدان بزرگ ساعت حرکت کرده و اجتماع بزرگی از عزادارها را در این مکان تشکیل دادند.


بخش قابل توجهی از هیأت های عزاداری تبریز نیز طبق سنت دیرینه در مشهد مقدس حضور دارند و در صحن و سرای امام رئوف به عزاداری و سوگواری می پردازند، دستجات سینه‌زنی و شاه حسین‌گویان مردم آذربایجان در مشهد الرضا امروز در تمامی خیابان های منتهی به حرم قابل مشاهده است.


بر اساس گزارش خبرنگار رسا، عشق و ارادت مردم آذربایجان به هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت به قدری در شهر مقدس مشهد جلوه‌گر است که بسیاری از عزاداری‌های صحن جامع رضوی با حضور مداحان آذری زبان پیگیری می شود./935/203/ب2

ارسال نظرات