۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۰۷۳۹۷
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور:

شناخت حقایق وجودی انسان از مهم‌ترین رسالت‌های طلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان رسالت های مهم یک طلبه، گفت: مهم ترین رسالت و وظیفه یک طلبه شناخت و معرفت نسبت به خود و شناساندن آن در جامعه است.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور، بعدازظهر امروز در همایش یک روزه طلیعه حضور در جمع طلاب جدیدالورود استان لرستان گفت: تفکر، تدبر و تأمل از عوامل مهم تفاوت انسان با دیگر موجودات است.


وی با بیان این که خدای متعال در وجود ما قدرت تفکر و تعلق قرار داده است، خطاب به طلاب افزود: طلبه ها باید در سؤالاتی همچون هدف از خلقت ما در جهان چیست، تفاوت انسان با دیگر موجودات، خداوند چه برنامه هایی برای سعادت ما انسان ها قرار داده است و این برنامه ها را چگونه می توان به دست آورد، تفکر و تعلق کنند.


حجت الاسلام اسکندری هدف از خلقت انسان را حرکت در مسیر بندگی و عبودیت بیان کرد و عنوان داشت: ما انسان ها با عبودیت و بندگی خدا به کمال می رسیم.


وی با بیان این که پایه عبادت معرفت است و عبادت بدون معرفت معنا ندارد، اظهار داشت: معرفت به انسان کمک می کند که در مسیر الهی قدم بردارد.


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور قدرت تفکر و اختیار را از عوامل تفاوت انسان با دیگر موجودات بیان کرد و گفت: همه موجودات تسبیح خداوند را انجام می دهند ولی تسبیح خداوند از سوی انسان امر اختیاری است و براسا معرفت و آگاهی است.


وی با اشاره به این که انسان اشرف مخلوقات است، افزود: انسان با پیروی از سیره ائمه معصوم(ع) باید برنامه های الهی برای رسیدن به سعادت را دریافت و به آن عمل کند.


حجت الاسلام اسکندری با بیان این که با توجه به فهم و درک انسان ها رسالت انبیا نیز متفاوت بوده است، گفت: عقل انسان ها براثر تربیت انبیا رشد پیدا کرده و عقل ظرفیتی برای فهم قرآن است.


رشد عقلی لازمه دریافت برنامه کامل زندگی است  
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که رشد عقلی لازمه دریافت برنامه کامل زندگی است، افزود: در قرآن برنامه زندگی بشر آمده است و انبیای الهی این برنامه و سبک زندگی را بیان کردند.


وظیفه مبلغان و طلاب بیان حقایق قرآن برای بشر است
حجت الاسلام اسکندری با بیان این که قرآن برنامه کامل و جامع را برای زندگی سعادت بخش انسان ها بیان کرده است، خاطرنشان کرد: مبلغان ما باید سخنان اهل بیت و دستورات دین را در جامعه به خوبی تبیین کننند.


وی با بیان این که طلاب آمده اند که زندگی طیب و پاک را در جامعه تبیین کنند، عنوان داشت: ایمان و عمل صالح سبب سعادت انسان در زندگی دنیا و آخرت است.


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه یادآور شد: عمل صالح همان برنامه زندگی است که مبتنی بر ایمان به خدا است.


وی با بیان ویژگی های طلاب در جامعه و قدم نهادن در مسیر طلبگی خاطرنشان کرد: آشنا ساختن انسان ها با حقیقت وجودی خویش و آشکار کردن حقایق وجودی انسان ها از وظایف طلاب است.


حجت الاسلام اسکندری معرفت به خود، معرفت به خدا و انبیا، بهشت و قیامت را از دیگر وظایف طلاب بیان کرد./9459/202/ب1

ارسال نظرات