۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۲۲۳
رییس ستاد نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

نامزدهای انتخابات قانون و تبلیغات اخلاق‌محور را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها قانون و تبلیغات اخلاق محور را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
حجت الاسلم نوري- استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست هم اندیشی رسانه و انتخابات، بر تلاش همه عوامل و دست اندرکاران در برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند در هفتم اسفندماه امسال تأکید کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری در سراسر کشور، اظهار کرد: رسانه ها نقش مؤثری در آگاهی بخشی به مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات و انتخاب نامزدهای اصلح دارند به همین دلیل ضروری است تا اصحاب رسانه و مطبوعات در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: رسانه ها می توانند با تبیین مسائل مبنایی انتخابات و روشن گری در زمینه معیارهای انتخاب اصلح، نقش ویژه ای در ارتقای کیفیت و کمیت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو داشته باشند.

 

وی با اشاره به کارکرد رسانه ها در پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: افزایش آگاهی های عمومی منجر به پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی می شود که در این راستا نقش اصلی بر عهده رسانه ها است.

 

حجت الاسلام نوری از نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها خواست تا قانون و تبلیغات اخلاق محور را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند تا انتخابات پیش رو در سلامت و قانونمندی کامل برگزار شود.

 

وی ادامه داد: افرادی که احساس تکلیف کرده و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد می شوند توجه داشته باشند که آنها برای قانون گذاری به مجلس می روند به همین دلیل باید سعی کنند خودشان به هیچ عنوان در جریان ورود به مجلس قانون شکنی نکنند زیرا کسی که با قانون شکنی وارد جایگاه قانون گذاری شده باشد یقینا نمی تواند قوانین مناسبی را برای مردم تصویب کند.

 

حجت الاسلام نوری از نامزدهای انتخاباتی خواست تا با پرهیز از تبلیغات زودرس، از تخریب یکدیگر و سیاه نمایی علیه فعالیت های دولت و وضعیت کشور خودداری کنند چرا که به گفته او مردم ما هوشیار و بصیر بوده و با درک صحیح این موارد، به چنین نامزدهایی رأی نخواهند داد.

 

سیدابراهیم محجوب، دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: این ستاد با تشکیل کمیته های مختلف رفتارهای انتخاباتی داوطلبان و حامیان آنها را در استان زیر نظر داشته و با متخلفان برخورد قانونی می کند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه با همکاری رسانه ها، جرائم و تخلفات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها به مردم اطلاع رسانی می شود تا جامعه با شیوه و فعالیت های این افراد آشنا شود.

 

محجوب با تأکید بر اینکه کاندیداهای انتخاباتی می بایست بیش از سایر مردم حرمت قانون را پاس دارند، خاطرنشان کرد: انتظاری که مردم از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند این است که در خصوص تبلیغات انتخاباتی خود مر قانون را رعایت کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین نامزدهای انتخابات پیش رو باید با رعایت احترام و حرمت رقبای خود، به خدمات دولت نیز احترام گذاشته و در انتقادها از سیاه نمایی علیه فعالیت های انجام شده خودداری کنند.

 

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با رعایت موارد قانونی از سوی نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها، شاهد برگزاری پرشور انتخابات در هفتم اسفندماه امسال و تحقق حماسه سیاسی دیگری در کشور باشیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات