۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۳۶۶
امام جمعه کن:

مجلس خبرگان جای جناح بندی نیست/ مردم به افراد شایسته رأی دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کن با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری، گفت: جای خیلی از مسائل و جناح بندی‌ها در مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد و مردم به افراد شایسته رأی دهند.
حجت الاسلام يحيي صالحي نيا حجت الاسلام يحيي صالحي نيا

حجت الاسلام یحیی صالحی نیا امام جمعه کن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مجلس خبرگان یک مجلس مقدس برای تامین هدف مقدس در نظام ما است، به همین دلیل جای خیلی از مسائل و جناح بندی ها در مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد؛ هدف از تشکیل مجلس این است که ملت مطمئن باشند کشور بدون سکان دار نخواهد بود.

 

وی افزود: چیزی به عنوان نظارت بر رهبری در قانون اساسی تصریح نشده و در عین حال رهبری بسیار تاکید دارد نهادهای زیر نظر ایشان حتما تحت نظارت باشند، نمی دانم راجع به افرادی که نزدیک  انتخابات می شود خاطره ای به یاد آورده، موضوعی را بیان کرده و اذهان مردم را مخدوش می کنند، چه بگویم.

 

حجت الاسلام صالحی نیا در ادامه سخنان خود ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر جهان پرچم مقدسی را بر دوش گرفته و سربازانی همچون دکتر ظریف، حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و شیخ زکزاکی کاری می کنند مقام معظم رهبری شهره افاق شوند، ولی در داخل عده ای قدر این موضوع را نمی دانند.

 

وی تصریح کرد: برخی چند ماه مانده به انتخابات خاطره ای از امام راحل(ره) به یاد می آورند یا مساله ای را می گویند که اذهان مردم آشفته شود، به نظر می رسد نمایندگان خبرگان باید نشان دهند خبره علمی و خبره سیاسی هستند.

 

امام جمعه کن با بیان اینکه به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کنم، عنوان کرد: هدف اصلی بنده برای شرکت در انتخابات این است که نشان دهیم رهبری سربازان جوان تری در داخل کشو دارند که در ده ها سال آینده مردم با اطمینان به آنان زیر سایه رهبری زندگی خواهند کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند اگر موضوع نظارت در قانون اساسی وجود نداشته باشد دیگر مساله پاسخگویی رهبر را نخواهیم داشت، اظهار کرد: افرادی که این ادعا را دارند از ماهیت ولایت فقیه و ذات بی بدیلی که ولی فقیه هرزمانی دارد و در او عدالت و افقهیت وجود دارد خبر ندارند، مانند این است که بگوییم بر معصوم نیز باید نظارت داشته باشیم، این سخن اشتباه نیست ولی به مقام معصوم بی توجهی شده است.


حجت الاسلام صالحی نیا ادامه داد: مقام ولی فقیه نزدیک به مقام عصمت است و او از خطاهای افراد غیر عادل مبری بوده و نباید این موضوع را مطرح کرد.

 

وی با اشاره به حضور نوه امام خمینی(ره) در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تصیرح کرد: روشن است هرفردی می تواند در انتخابات شرکت کند ولی مردم باید به شایستگی های های افراد توجه کنند و نگاه به پیشینه افراد ممکن است مردم را در انتخابات فرد اصلح وارد اشتباه کند./811/302/ب1

ارسال نظرات