۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۸۸۰۹
مدیر حوزه علمیه امام باقر دامغان:

روحانیان بستر‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و روحانیان می‌توانند در آماده کردن بستر مناسب حضور حداکثری مردم و انتخاب کاندیداهای اصلح و شایسته در انتخابات‌ هفت اسفند نقشی راهبردی ایفا کنند.
امام جمعه موقت دامغان امام جمعه موقت دامغان آيين شام شهادت امام حسن عسگري در دامغان آيين شام شهادت امام حسن عسگري در دامغان آيين شام شهادت امام حسن عسگري در دامغان آيين شام شهادت امام حسن عسگري در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان در جمع مدیران، اساتید، طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان همزمان با شام شهادت یازدهمین امام شیعیان در حسینیه اعظم سیدالشهدا(ع) ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسگری(ع) به ذکر دیدگاه آن حضرت در باب عوامل برجسته شکل‌گیری بهترین عملکرد در زندگی انسانی پرداخت.

 

امام جمعه موقت دامغان اظهار داشت: عاقل‌‌ترین انسان‌ها از نگاه امام حسن عسگری(ع) کسی است که عبادت او در سایه معرفت و همراه با عمل به احکام و دستورات دین باشد، همانا هنگامی عبادت به کمال می‌رسد که انسان به رغم همه سد‌ها و مشکلات پای واجبات بایستد و اجازه ندهد اصولی همچون نماز و روزه برزمین بماند.

 

وی نقش آفرینی مبتنی بر دینی و معنوی انسان‌ها در مسائل اجتماعی و احکام جامعه محور اسلام ناب را از دیگر محور‌های مدنظر یازدهمین امام شیعیان عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر بهترین و شاخص‌ترین این فرایض است که فراموشی و بی‌تفاوتی مسلمانان در برابر انجام آن جامعه اسلامی را به سوی ورطه‌های هولناکی می‌کشاند.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان زاهد‌ترین مردم از دیدگاه الهی امام عسگری را کسی دانست که حرام را ترک کند و تصریح کرد: توقف کار و تلاش معنای زهد و پارسایی نیست، حقیقت زهد و عالی‌ترین مرحله آن، این است که آدمی در تلاش برای دنیای آباد دستش به گناه آلوده نشود و آخرت خود را ویران نکند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مسئله ترک گناه نیازمند تلاش و مجاهدت است، اما دوری گزیدن از گناهان توسط انسان مقدمه‌ای برای کوشش معنوی آدمی جهت خشک کردن ریشه گناه در سرتاسر عالم، همانا مجاهد واقعی در میدان جهاد معنوی کسی است که تلاش کند، ابتدا خود و سپس دیگران را از ارتکاب به گناه مصون سازد.

 

رقابت انتخاباتی یا هواداری از کاندیداها زمینه ارتکاب گناه نشود

حجت الاسلام رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در قریب به دو ماه آینده و گم‌شدن تنور انتخابات با آغاز ثبت نام کاندیداها، اظهار داشت: در بحبوحه فعالیت‌های انتخاباتی بستر تلاش و خدمت صادقانه فراهم می شود اما تلاشگر واقعی کسی است در این شرایط تولید گناه و معصیت نکند.

 

امام جمعه موقت دامغان خاطر‌نشان کرد: امروز متأسفانه بستر برای گناهان متفاوت اقتصادی، زبانی، چشمی و عملی باز است، حرف‌های بی‌اساس زدن، تهمت و افترا، تخریب دیگران و زمینه ساز دلسردی مردم از حضور در پای صندوق‌های رآی شدن دسته ای از این معاصی است.

 

وی با تأکید بر اینکه اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و روحانیان می‌توانند در آماده کردن بستر مناسب حضور حداکثری مردم و انتخاب کاندیداهای اصلح و شایسته در انتخابات‌های هفت اسفند نقشی راهبردی ایفا کنند، گفت: انتخاباتی که حتی یک‌گناه از هنگام ثبت‌نام نامزد‌ها تا اعلام نتایج انتخابات در آن صورت نگیرد، شایسته جامعه اسلامی است./977/202/ب1

ارسال نظرات