۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۷۲۱
با حضور آیت الله موسوی جزایری صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار علامه بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار علامه بختیاری با حضور آیت الله موسوی جزایری در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم رونمایی از کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار علامه بختیاری پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور و جمعی از روحانیان و طلبه ها پیش ار درس خارج آیت الله موسوی جزایری در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش رونمایی از کتاب که با حضور مؤلف آن حجت الاسلام والمسلمین رضاحیدری صورت گرفت در راستای معرفی دانشمندان و بزرگان دینی قوم بختیاری صورت گرفته و این کتاب به معرفی یعقوب بن ابراهیم بختیاری از اعلام و بزرگان شیعه در قرن 11 و 12 هجری قمری پرداخته است.

 

این کتاب به زبان عربی تألیف و از سوی انتشارات تمتی چاپ و ترجمه آن به زبان فارسی در آینده نزدیک به طور جداگانه به علاقه مندان تقدیم می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مقدمه ای که بر این کتاب نوشته است، گفته داشت: شیخ یعقوب بختیاری از شاگردان سید نعمت الله جزایری افزون بر تبحر در علوم گوناگون دینی بی شک از بزرگان طایفه شیعه امامیه در قرن دوازدهم که از پیشتازان به سوی فضایل و مکارم بوده و خدمات ارزنده ای را به مذهب تشیع تقدیم کرده است.

 

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری ، نویسنده و مؤلف کتاب انگیزه تألیف کتاب را الهام گیری از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره معرفی شخصیت‌های دینی و علمی قوم بختیاری برشمرده است./9456/203/ب2

ارسال نظرات