۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۹۸۵۷
آیت الله اراکی در دیدار آیت الله مکارم مطرح کرد؛

تشریح گزارش کنفرانس وحدت اسلامی/ حضور 350 میهمان خارجی پاسخی محکم به قانون جدید محدودیت آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب ضمن تشریح گزارش برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، حضور شخصیت های برجسته اسلامی در این کنفرانس را پاسخی محکم به قانون تازه مصوب شده آمریکا برای اعمال محدودیت سفر به ایران دانست.
آيت الله اراکي آيت الله اراکي در بيرجند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز پنج شنبه هفدهم دیماه در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از برنامه ها و اقدامات مجمع جهانی تقریب ارائه کرد.
 
وی از برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد و با بیان این که امسال این کنفرانس با سالیان قبل متفاوت بود، گفت: به لحاظ تعداد شرکت کنندده، هفتصد نفر در این کنفرانس شرکت کردند که 350 نفر از خارج کشور بودند، شرکت کنندگان به لحاظ جایگاه نیز دارای جایگاه های برجسته بودند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: شماری از مفتیان اعظم کشورها و شخصیت ها مذهبی با نفوذ جهان اسلام در کنفرانس وحدت حضور یافتند و کنفرانس نیز به خوبی برگزار شد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که این کنفرانس به مدت سه روز برگزار شد، یادآورشد: صبح روز نخست افتتاحیه با سخنرانی رییس جمهور انجام شد، نوبت عصر نیز کمیسیون ها دایر بود؛ روز دوم نیز کمیسیون های تخصصی فعالیت خود را دنبال کردند.
 
وی با بیان این که شرکت کنندگان کنفرانس وحدت روز سوم خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و از فرمایشات ارزشمند ایشان استفاده کردند، زیارت مرقد حضرت امام(ره)، تکریم پنج شخصیت تقریبی از جمله آیت الله آصفی، شهید صدر، همشیره مرحوم صدر و چند اندیشمند تقریبی دیگر را از جمله برنامه های حاشیه ای کنفرانس وحدت اسلامی ذکر کرد.
 
آیت الله اراکی همچنین از رونمایی 23 عنوان کتاب تقریبی در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد و گفت: نمایشگاه هایی نیز در حین برگزاری کنفرانس برپا شد که با استقبال شرکت کنندگان همراه بود.
 
وی از انعکاس خوب اخبار کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد و گفت: عکس العملی که کشورهای ضد تقریب نشان می دهند نشانه اثرگذاری کنفراس بود.
 
آیت الله اراکی بیان داشت: قبل از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، آمریکایی ها قانونی در جهت ایجاد محدودیت برای سفر به ایران تصویب کردند و انتظار می رفت بسیاری از میهمانان در این اجلاس حاضر نشوند؛ اما این مساله نیز تاثیر چندانی نداشت.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: حضور این حجم میهمان با جایگاه ها و موقعیت های برجسته ای که داشتند پاسخ بسیار مناسبی بود به قانونی که در آمریکا تصویب شده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات